• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij toevoegen in tabblad x, die ook vervolgens ook zichtbaar is in tabblad y

• Onderwerp starter Onderwerp starter jonbl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jonbl

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2014
Hallo,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om bovenstaande handeling te realiseren binnen excel.

Ik werk met 1 hoofd tabblad en probeer vanuit daar alle onderliggende tabbladen te bedienen(=cel(verwijzen naar hoofdtabblad). Het hoofd tabblad bevat meerdere onderwerpen, deze onderwerpen zijn in de navolgende tabbladen uiteengezet.

Mijn vraag is of het mogelijk is excel zo in te stellen dat zodra ik een rij toevoeg en invul in het hoofdtabblad, deze automatisch bij de onderliggende tabblad toegevoegd wordt.

bij voorbaat dank!

als celverwijzing kan je dan gebruiken:

Code:
=INDIRECT(ADRES(RIJ();KOLOM();;;"Blad1"))

Met als Blad1 je tabbladnaam, als je wilt verschuiven kan bijv RIJ()+3 of KOLOM()+5 gebruiken. -5 werkt ook

Hierdoor maak je een niet aanpassende koppeling naar het adres van de cel.

Laatst bewerkt:
Beste abevleeming,

Bedankt voor uw reactie, maar het is voor mij nog niet helemaal helder.
Ik heb een voorbeeld toegevoegd waarin het kort beschreven staat wat de bedoeling is, als u dan de formule zou kunnen toepassen moet het lukken!

alvast bedankt!

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

omdat het blijkbaar mogelijk is om meerdere categorieën onder elkaar te zetten lijkt me dit de beste oplossing:

Bekijk bijlage voorbeeld AV.xlsx

EDIT:

Wat deze formule doet is specifiek naar het adres (A1 bijv.) verwijzen, daardoor verplaatst verwijzing niet bij het knippen, verplaatsen en of invoegen van cellen in het hoofdblad.

De Als functie hierin is puur voor de mooi: voorkomen dat overal 0-waarden staan..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan