• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij toevoegen met Macro

• Onderwerp starter Onderwerp starter mlz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mlz

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2002
Hallo mensen,

Bij een excel document wil ik graag dat via een macro onderaan een regel wordt toegevoegd.

Ik ben inmiddels na veel gepruts zover gekomen, dat de regel gekopiert wordt naar de eerstvolgende lege rij, alleen kopiert hij alles mee.

Mijn wens is dat hij wel de formules kopiert, maar niet de tekst die wordt ingevoerd in de kolommen B,C en H.

Daarnaast word de checkbox in kolom N niet meegekopierd.

Ik weet niet hoe moeilijk het is om dit op te lossen, maar ik zou daar erg dankbaar mee zijn.

Groet,

Matthijs

Bijlagen

Hoi Matthijs,

Ik heb het werkende. Ik heb hiervoor een 'knop' gemaakt in cel H1 die een regel toevoegd op het getal in cel N1.

Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Rij 5 is de basis-regel. Van hieruit wordt gekopieerd naar de nieuwe regel (niet de invoer). Als de als je boven Rij 5 een rij invoegt dan wordt de macro niet aangepast.
Ook als je onder de tabel een getal in kolom A zet dan gaat het mis.

Gr.
Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan