• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rij toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cepebe

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2005
is het mogelijk om de vraag te krijgen WAAR er een rij moet worden toegevoegd???
en dit te verwerken in en macro

René

Ik klik atijd met rechts op het rijnummer waar een rij moet worden toegevoegd. Dan invoegen en klaar.

arjee dit was wel al bekend maar ik wil in een macro een popup schermpje die vraagt waar er een rij moet worden ingevoegd

dialoogvenster

ik bedoel een dialoogvenster (popupscherm) die tijdens een lopende macro naar voren komt en de vraag stelt WAAR of op WELKE rij wilt je een rij invoegen. dat je bijv. "A10" invult en op ok drukt en de macro weer verder loopt.
rij invoegt op "A10" en formules naar regel A10 kopieert

René

Kijk een hier
Op de plaats van ActiveCell.EntireRow.Select zou je dan de vraag moeten stellen waar je in wilt voegen en deze dan moeten selecteren. Daarna kan de macro verder lopen.

Een simpele uitvoering met vraag vind je hieronder.
Let op: Regel 1 invoegen geeft een foutmelding omdat er dan geen bovenliggende formules te kopieren zijn.
Plaats de macro eventueel onder een knop.

Sub RegelTussenvoegenEnFormulesKopieren()
'
'Macro Regel tussenvoegen en de formules van de bovenliggende rij kopieren
'
Dim HuidigeCel, HuidigeRij, DoelRij

HuidigeCel = ActiveCell.Address 'huidigecursorpositie bewaren
HuidigeRij = ActiveCell.Row

DoelRij = InputBox("Op welke regel wilt u een rij toevoegen? Geef rijnummer op: ")
Rows(DoelRij).Select
Selection.Insert Shift:=xlDown
Selection.FillDown
'Selection.SpecialCells(xlConstants).ClearContents
If HuidigeRij >= DoelRij Then'terug naar de cel waar de cursor stond
Range(HuidigeCel).Offset(1, 0).Select
Else
Range(HuidigeCel).Select
End If
End Sub
End Sub

Status