• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij vasthouden in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pete14

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2001
Hoe krijg ik voor mekaar dat rij 1 ten allen tijden bovenaan het scherm zichtbaar is - ook als ik bijvoorbeeld al op regel 30 ben. In de kop staan namelijk gegevens die ik wil blijven zien. Het moet mogelijk zijn - wie helpt ?

Hoi Pete,

Ga in veld B2 staan. Klik op Venster -> Titels blokkeren

Rij 1 en kolom A zijn nu altijd in beeld. Ga je in A2 staan dan heb je alleen rij 1 vast gezet en ga je in B1 staan zet je alleen kolom A vast.

Jeroen

Ga onder de cel staan welke "uit beeld"mag verdwijnen. m.a.w: als je rij 1 zichtbaar wilt houden, ga dan staan in cel A2, Ga dan naar Venster, en klik op "Titels blokkeren". De rijen welke zichtbaar blijven, worden afgescheiden door een dun zwart streepje. Zo kun je ook een kolom zichtbaar houden. Ga maar eens in cel B2 staan en dan titels blokkeren. Je zult zien dat dan ook kolom 1 zichtbaar blijft. Succes. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan