• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij verbergen indien waarden in kolommen 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgen2807

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Berichten
128
Hallo,
Bijgaand een excel document.

Is het mogelijk om een rij te verbergen als de cellen van een bepaalde rij allemaal een 0 waarde hebben in bepaalde kolommen? Bij een bedrag groter of kleiner dan 0 in bepaalde kolommen moet de rij wel zichtbaar worden gemaakt.

Ter verduidelijking:
* In bijgaand voorbeeld zie je in rij 11 in de kolommen D tm Y geen waarde groter of kleiner dan 0 staan. Ik zou graag zien dat deze rij wordt verborgen. Bij voorkeur als ik op een macro-knop klik.
* In ditzelfde voorbeeld zie je dat in r 12 in de kolommen D tm Y cel G12 wel een waarde heeft. Deze rij zou zichtbaar moeten blijven als ik op de macroknop klik.
* Bovenstaande 2 bullets gelden voor rijen 10 tm 122 en voor de kolommen D tm Y.
* Deze optie moet alleen van toepassing zijn op de rijen waarbij in kolom B een waarde staat. Dus niet op de optelling en de witregels (bijvoorbeeld rij 16, 17, 18 en rij 63). Let op cel B67 en cel B68. Deze wijken af van de overige waarden.
* Het moet ook mogelijk zijn om de rijen allemaal weer zichtbaar te maken. Bij voorkeur door middel van een macroknop.

Graag jullie hulp.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld-1.xlsx
    30,9 KB · Weergaven: 115
Dan helpt u mij toch niet verder? Ik zet netjes een vraag op deze site omdat ik niet zo kundig ben als velen op deze site. Als ik het zelf kon, dan had ik deze oproepen niet geplaatst. Ik weet uberhaupt niet of het mogelijk is.

En ja, dit zijn 2 verschillende vragen.
 
Ik ben niet zo streng:)
zal eerst eens kijken naar uw ander postje
 
Test die 2 eens:

Code:
Sub cobbe()
 For Each r In Range("B10:B122")
  If WorksheetFunction.Sum(Range("D" & r.Row & ":Y" & r.Row)) = 0 And Cells(r.Row, 2) <> "" Then
   Rows(r.Row).Hidden = True
  End If
 Next
End Sub

Sub alles_tonen()
 Rows("10:122").Hidden = False
End Sub
 
Dag Cobbe,

Dank hiervoor. Ik krijg een melding dat de macro niet werkt :-(. Is het mogelijk dat je mijn bijgevoegde exceldocument gebruikt om deze macro daarin te bouwen? Dan kan ik zien hoe je dit hebt gedaan? Ik ben een aardig leek, maar snap wel hoe je een macro op een pagina zet.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld-1.xlsx
    30,8 KB · Weergaven: 98
Hoi Jurgen,
Een macro zal nooit werken onder xlsx, uw bestand opslaan als xlsm of xlmb
 
Ik heb beide macro's in je bestand gezet.
 

Bijlagen

  • Nulrijen_Verbergen(cobbe).xlsm
    34,9 KB · Weergaven: 265
Dag Cobbe deze werkt fantastisch. Dank daarvoor.

Enige wat ik signaleer is dat als de som van een regel 0 is, dat de regel dan nog verborgen wordt. Dus als in cel D10 100 staat en in cel E10 -100. Dan wordt deze regel verborgen. Op zich is dat niet erg. Ik denk niet dat dit voor zal komen. Mocht het een kleine aanpassing betreffen zou je dit dan ajb kunnen aanpassen? Als dat niet mogelijk is, dan ben ik al erg tevreden met dit resultaat. Dank!
 
Je kan de code vervangen door deze:

Code:
Sub cobbe()
 For Each r In Range("B10:B122")
  If WorksheetFunction.CountIf(Range("D" & r.Row & ":Y" & r.Row), ">0") = 0 And Cells(r.Row, 2) <> "" Then
   Rows(r.Row).Hidden = True
  End If
 Next
End Sub
 
Dag Cobbe,

Dank je wel. Nu heb ik nog 1 aanvullende vraag. Ik plak dit in mijn exceldocument. Dat werkt goed. Ik merk alleen dat deze macro niet voor een range van tabbladen werkt. Dat heb ik niet duidelijk omschreven :-(.

Is er een mogelijkheid dat bovenstaande werkt voor een range van tabbladen? Ik heb daarvoor een bestandje toegevoegd. Ik zou graag zien dat de macro zou werken voor de tabbladen TOTAAL tot en met 20.

Het kan voorkomen dat enkele tabbladen met nummers 1 tot en met 20 verborgen moet worden. Deze nummers worden hernoemd door een kostenplaatsnummer. Bij de ene klant heb ik 5 kostenplaatsen, bij de andere heb ik er 10. Dat houdt in dat in het 1e voorbeeld tabblad 6 tm 20 verborgen wordt. In het 2e voorbeeld tabblad 11 tm 20. Ik weet niet of dit belangrijk is te vermelden.

Is het mogelijk om die rijen te verbergen en weer zichtbaar te maken door middel van een knop in ieder excelblad? Als ik op deze knop klik dat ik dan 2 keuzes krijg door middel van een menu wat te voorschijn komt: namelijk "Lege rijen verbergen" en "Alle rijen tonen". Nu moet ik een sneltoets gebruiken of via het menu de macro uitvoeren. Dat doe ik liever niet.
 

Bijlagen

  • 2016 - Prognosemodel - LEEG1.xlsx
    556,5 KB · Weergaven: 118
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan