• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij verbergen maar de keuzerondjes en groepsvakken blijven staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

victormeesters

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
Goedemiddag Helpers,

In een Excel document ben ik met veel groepsvakken en keuzerondjes aan de slag gegaan.
Dit werkt perfect, maar als ik regels wil verbergen waar de groepsvakken en keuzerondjes op staan gaat het mis. Alleen de regel wordt namelijk verborgen. De groepsvakken en keuzerondjes blijven staan en het wordt een bende. Bij mijn weten zijn alle groepsvakken en keuzerondjes met behulp van de “Alt” toets aan de cellen gekoppeld.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!

Groet, Victor

Hoi,

Geen idee of handmatig goed genoeg is, maar in Excel 2010 je kunt het keuzerondje aanklikken met rechtermuisknop.
Vervolgens hulpmiddelen voor tekenen en dan selectievenster aanklikken. Er verschijnt dan een venster waarop alle keuzerondjes en andere vormen zichtbaar zijn.Door op het oogje te klikken verberg je ze.

Goedemorgen Tent,

Bedankt voor je reactie.
Zo te zien werk ik helaas met een oudere versie.

Handmatig zou ook niet werken, aangezien ik een macro schrijf die aan de hand van een bepaalde waarde de regel automatisch verbergt. De groepsvakken en selectie rondjes op die regels staan moet dan ook verborgen worden. Dit zal ik Excel 2010 ongetwijfeld kunnen… aangezien het ook handmatig kan. Maar weet iemand of het ook in een oudere versie van Excel kan?

Groet, Victor

Bij mij werkt, in tegenstelling tot Excel 2010, in versie 2003, deze optie wel: "verplaatsing en formaat gerelateerd aan cellen"
Deze kun je vinden bij "besturenselement opmaken" en vervolgens 3e tab: "kenmerken".

Het verbergen van rijen met of zonder macro moet niet uitmaken.

Ik zie wat je bedoeld. Maar de optie "verplaatsing en formaat gerelateerd aan cellen" is bij mij grijs en niet te selecteren.
Ik heb gewerkt met de keuze rondjes van "formulieren".
Heb jij toevallig gewerkt met de keuze rondjes uit de "werkset besturingselementen"?

En zou dat dan betekenen dat de enige oplossing is om daarmee te werken.... ???
Dit lijkt (als ik het zo bekijk) een compleet andere benadering.
Deze keuze rondjes lijken niet met groepsvakken te werken.

Toch al bedankt voor je hulp… want ik heb het idee dat de oplossing nabij is.

Groet, Victor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan