• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rij verbergen

• Onderwerp starter Onderwerp starter cdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cdw

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2004
Beste leden,
Is het mogelijk om in KOLOM A een X te plaatsen zodat alle gegevens in deze rij verborgen zijn. Wanneer de X terug weg is worden de gegevens in deze rij weer zichtbaar.
Door kolom A achteraf te beveiligen kunnen anderen de verborgen gegevens niet zien (behalve met het paswoord).
Graag zou ik dit met een formule laten gebeuren. Zo zou het waarschijnlijk mogelijk zijn om gebruikers van "calc" (openoffice) dezelfde werkbladen te gebruiken.
Bedankt voor jullie antwoord
groeten - Chris

Laatst bewerkt:
Beste cdw ;)

Als ik het goed begrijp wil je bijvoorbeeld in cel A3 een X plaatsen en moet rij 3 verborgen worden.

Hoe ga je dan de X verwijderen als ze onzichtbaar is ???

Of was het met een formule dat ze verwijderd wordt ?

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Dag Danny,

Bedank voor uw aanmerking.
Het zou inderdaad beter zijn om alle gebruikte cellen in de rij waar een X in kolom A staat te verbergen. Ik had gedacht aan een formule waarbij de opmaak voor de cellen in de rij waar de X staat een voorwaarde te plaatsen waarbij de tekst dezelfde kleur krijgt als de achtergrond van de cel.
Groeten
Chris

Beste cdw ;)

Zie mijn voorbeeldje.

Als je in cel A1 chris plaatst dan zijn alle rijen zichtbaar.
Verwijder in cel A1 chris en alle rijen waar een X staat zullen verborgen worden.
Cel A1 wordt dan als het ware gebruikt als paswoord om de rijen zichtbaar te maken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Danny;

Ik heb dit uitgeprobeerd maar als ik in de rijen met of zonder X tekst plaatst en ik verwijder Chris in cel A1 dan gebeurt er niks.

Met een bijgevoegd voorbeeldje hoop ik duidelijker te zijn met wat graag zou kunnen.
:thumb:Alvast bedankt en vele groeten
Chris

Bijlagen

Beste cdw , kijk eens in het bestandje van danny ( Alt F11 ) daar staat een macro :rolleyes: in jouw bestandje staat die der niet .

Beste cdw ;)

Plaats de volgende ingekorte code in ThisWorkbook via ALT + F11 en dubbelklik op ThisWorkbook.

Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
    Application.ScreenUpdating = False
    Dim c As Range

For Each c In [A2:A100]
        If c = "X" And [A1] = "" Then
        c.Rows.EntireRow.Hidden = True
    End If
    Next
    Application.ScreenUpdating = True
        If [A1] = "chris" Then
        Rows("2:100").EntireRow.Hidden = False
    End If

End Sub

Aanvulling op de macro van Danny ;) dan mag je zowel X als x zetten in je kolom A
Code:
        If c = [COLOR="Red"]"X" Or c = "x"[/COLOR] And [A1] = "" Then

@ Daniël,

zo kan het ook:
Code:
        If [COLOR="Red"]Ucase(c) = "X"[/COLOR] And [A1] = "" Then

Maak van c een hoofdletter dan vervalt daarmee de opdracht OR.

Superzeeuw :thumb: ik probeer om dit te onthouden ;) bedankt , voor de aanvulling .

Beste trucker10 ;)

Deze moet je niet onthouden, deze moest je weten, is al dikwijls gebruikt in veel van onze topics. :D:p:D

Hallo Danny147 ;) , ik heb uit de vorige topics redelijk veel geleerd maar ook heel wat vergeten , omdat ik niks bijhield ( sorry kleine leugen , af en toe wat code van snb , Rudi , Wigi enkele van superzeeuw en .... ook van andere helpers in one note gezet ) . Ik pas iemand zijn handtekening toe " ervaring doe je op als je de handleiding niet leest " ooit door een moderator hierop een reactie gekregen " je wil niet leren enkel afkijken " :p :p .
Kijk we doen allemaal ons best de ene is het zijn dagelijkse job voor mij en andere is het een hobby :D

@ Daniël,

Ik krijg rode blosjes :o op mijn wangen want jij schaart mij in de lijn van snb, Rudi en Wigi.
Ik vindt dit een te grote eer want de codes die hun maken kan ook ik niet tegenop.:confused:

@ Danny, Daniël

Helaas blijven niet alle goede, snelle en korte codes hangen maar ik ben bezig met geheugen uitbreiding.
Ik ga een paard kopen want die heeft een veel grotere kop dan mij, misschien dat het daar wel in past.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan