• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij verwijderen na verstrijken datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkraats

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2015
Ik wil graag dat de hele rij verwijderd wordt zodra de einddatum verstreken is.
Zie bijlage.

Ik had al wel een voorbeeld gevonden waarin de hele rij verwijderd wordt zodra er een einddatum is ingevoerd.
In dit geval moet de einddatum verstreken zijn.

Wie kan mij helpen?

Bekijk bijlage Rij verwijderen.xlsx

Deze macro wordt uitgevoerd bij het openen van het bestand en verwijdert dan alle verouderde records:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Dim Br
    Dim i

Br = Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion
    For i = UBound(Br) To 1 Step -1
        If Br(i, 2) < DateValue(Now()) Then Rows(i).Delete
    Next
End Sub

Deze macro wordt uitgevoerd bij het openen van het bestand en verwijdert dan alle verouderde records:
Code:
    Dim Br
    Dim i

Br = Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion
    For i = UBound(Br) To 1 Step -1
        If Br(i, 2) < DateValue(Now()) Then Rows(i).Delete
    Next
End Sub

Bedankt! Werkt prima!

Laatst bewerkt:
Nog even 1 vraag.
Stel dat er ook data in kolom E staat en alleen deze data verwijderd mag worden als de einddatum in Kolom B gepasseerd is.
Ik had al een aanpassing gemaakt maar hij verwijderd dan de hele kolom.

Begrijp ik het goed dat er nu niet meer hele rijen verwijderd moeten worden maar dat alleen corresponderende cellen in kolom E moeten worden geleegd?
Code:
    Sheets("Blad1").Range("E" & Join(Filter([transpose(if((Blad1!B2:B1000<today())*(Blad1!B2:B1000<>""),row(2:1000),"~"))], "~", False), ",E")).ClearContents
End Sub

Laatst bewerkt:
Begrijp ik het goed dat er nu niet meer hele rijen verwijderd moeten worden maar dat alleen corresponderende cellen in kolom E moeten worden geleegd?
Code:
    Sheets("Blad1").Range("E" & Join(Filter([transpose(if((Blad1!B2:B1000<today())*(Blad1!B2:B1000<>""),row(2:1000),"~"))], "~", False), ",E")).ClearContents
End Sub

Klopt helemaal!
Thanx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan