• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij verwijderen via userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basbrommer

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Hallo,

Graag wil ik een rij verwijderen door hem te selecteren in een userform. Hoe kan ik dit doen?

Groeten Bas

Rijen verwijderen

Je kunt rijen verwijderen via:

Rows(2).delete

Rij 2 wordt dan verwijderd.
Je kunt ook een regelnummer in (bijvoorbeeld) een tekstvak zetten en die regel laten verwijderen. Bijvoorbeeld:

if isnumeric(textbox1) then
rows(textbox1).delete
end if

Als er een getal in textbox1 staat, wordt de regel met dat getal verwijderd.

Roncancio,

Kun je mij uitleg geven over hoe die code toe te passen? Ik neem aan dat het verwijderen via een knop in het userform te regelen valt. Hoe ziet de (complete) code er dan uit? Of moet het stukje code dat je gaf in een bestaande code worden verwerkt?

bvd
Groeten,

Hoi...
In een poging hiervoor de korste macro te ontwerpen....
zodat jullie me niet vergeten :p

Sub DeleteRow()
Application.InputBox("Selecteer een cel", , , , , , , 8).EntireRow.Delete
End Sub

Luc

Luc, bedankt.

Als het aan mij ligt:vergeten doen we je nooit!::D

Die rode smilie hoort er overigens niet bij. Past ook niet bij lovende woorden.

Kom hiermee een heel eind maar het is niet datgene wat ik wil. Ik ben een echte beginner maar wil graag mijn collega's helpen want dat zijn echte computeranalfabeten. Ik stop het bestand met formulier er bij. Daarin zit een listbox en daar wil ik graag mee werken.

Luc, het andere formulier daar heb je mij al bijzonder goed mee geholpen! Hartelijk dank!!

Hoi Luc,

Dit is het helemaal!

Bedankt.

Het is wel duidelijk dat we je niet kunnen vergeten met al je oplossingen!

Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan