• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij verwijzen naar kolommen op ander blad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iceman63

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2020
Ik zoek een formule om een rij “E19 tm E384” te verwijzen naar een ander tabblad in meerdere kolommen “A1 tm G55”. Ik kan 1 cel verwijzen met het = teken dan wordt de formule “Blad1!E19” maar om de rest ook zo te doen duurt wel erg lang. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Laatst bewerkt:
zoiets?

E19 t/m E384 en A1 t/m G55 hebben niet hetzelfde aantal cellen, maar goed.

Bijlagen

Hallo SjonR,
Bedankt dat je wilt helpen. om het duidelijker te maken voeg ik bestand toe wat ik graag wil.
Jaarrooster op blad 1 wil ik graag overnemen op individuele bladen van de personen zelf om ze te kunnen printen.
In dit voorbeeld gaat het om fictieve namen. roosters lopen van 13-12-2020 tot 18-12-2021.
Ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik graag wil.
Groet Iceman
Bekijk bijlage Test.xlsx

Met 1 blad 'overzicht' Kies in N2 de naam en de rest wordt ingevuld.

Code:
=INDEX(Blad1!$D$12:$L$389;COLUMN()-3+(ROW(A2)-2)*7;MATCH($N$2;Blad1!$D$11:$L$11;0))

Bijlagen

Hallo VenA,

Ik waardeer je hulp.
Ik zal het wel verkeerd doen maar in het voorbeeld wat je stuurt neemt het blad "overzicht"
niks over van blad 1 na het invullen van diensten.
Wat doe ik verkeerd?
Groet

Wat bedoel je met het invullen van diensten? Met welke versie van Excel werk je. Kan je wel de validatielijst in N2 gebruiken? Heb je de formule in #2 in jouw bestandje geprobeerd? Alleen zeggen dat iets niet werkt helpt natuurlijk niet om het op te lossen.
Zie plaatjes voor Jan en Klaas
Jan.PNG

Klaas.PNG

VenA:
Erg bedankt voor je hulp, het lag dus wel aan mij.
Na alles zorgvuldig nagekeken te hebben zaten in het overnemen van de formule fouten.
Niet dat het aan jou lag maar ik had het niet goed aangepast.
Nu werkt het perfect.
Nogmaals dank hiervoor.
Groet Iceman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan