rij waar gegevens missen weg laten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vixztr

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Hallo,

Situatie is als volgt, ik heb een query die gegevens uit alle tabellen haalt van mensen die getrouwd zijn. Maar niet iedereen in de tabel is getrouwd dus bij sommige mensen komt niks te staan in het rapport dat verdeeld is in [25JaarGetrouwd], [Roepnaam] en [Achternaam].

Nu heb ik geprobeerd door middel van

If IsNull ([25JaarGetrouwd]) Then
[25JaarGetrouwd].Visible = False
[Roepnaam].Visible = False
[Achternaam].Visible = False
End If

De rijen waar geen datum van [25JaarGetrouwd] in staat te laten verbergen, maar zonder succes..

Iemand enige idee/tips?

Bvd, Chris Faber

Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal, maar kan je dit niet in de query al uitsluiten ?

F.

... ik heb een query die gegevens uit alle tabellen haalt van mensen die getrouwd zijn. Maar niet iedereen in de tabel is getrouwd
Ik ken mensen die met minder tegenstrijdigheden aan de drank zijn geraakt...

Heb ik ook in lopen prutsen FHG1969, maar kwam daar ook niet tot de juiste oplossing.

In plaats van ze weg te laten zette de query gewoon een 0 neer, dus daar had ik ook niks aan..

Laat die query eens zien, want op deze manier gaat het draadje héél lang duren. Ik ben namelijk ook van mening dat je dit simpel in een query kunt oplossen.

De query die ik gebruik gaat als volgt;

SELECT BWS.Roepnaam, BWS.Achternaam, DateAdd("yyyy",25,[Datum getrouwd]) AS 25JaarGetrouwd
FROM BWS

De query die ik gebruik gaat als volgt;

SELECT BWS.Roepnaam, BWS.Achternaam, DateAdd("yyyy",25,[Datum getrouwd]) AS 25JaarGetrouwd
FROM BWS

Maar je filtert hier helemaal niet op niet-getrouwde (want lege) trouwdatums. De query zou zo moeten zijn:
Code:
SELECT Roepnaam, Achternaam, DateAdd("yyyy",25,[Datum getrouwd]) AS 25JaarGetrouwd
FROM BWS
WHERE ([Datum getrouwd] Is Not Null);

Het werkt! Wederom hartstikke bedankt Octa!

Ik had al met Is Not Null lopen prutsen, maar kreeg het niet voor elkaar, terwijl ik er nu zo naar kijk de oplossing best simpel was..

Maarja dat is dan weer het verschil tussen de beginner en expert denk ik maar, haha!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan