Rijbron keuzelijst met meerdere criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

mindgame112

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Beste mensen hier bij helpmij,

Ik heb een vraag die over een acces formulier gaat waar een keuzelijst op staat met als rijbron nu nog een tabel.

Nou heb ik hier een drietal keuzes naast die keuzelijst staan (in de vorm van selectievakjes) en ik wil dat de rijbron aan de hand van die keuzes aangepast word dus bijvoorbeeld geen producten duurder dan 100 euro in de lijst en geen wasmachines (noem maar wat) en dat die producten dan ook niet meer in de keuzelijst verschijnen.

Ik werk erg veel met recordsets maar het is mij ook nog niet gelukt om een recordset als bron voor een keuzelijst te krijgen dus weet niet of dat een betere optie is.

Hoop dat iemand hier misschien een idee heeft hoe dat in zijn werk gaat want volgens mij moet het wel kunnen.

Met vr. gr.

Sjoerd Redeker

Als je zelf recordsets maakt, moet je er toch wel uit kunnen komen... De truc is dat je een SQL string opbouwt, uiteraard op basis van die tabel, waarbij je de WHERE opbouwt op basis van de selecties die zijn aangevinkt. Je moet dus op elk selectievakje een <Na bijwerken> gebeurtenis maken die alle selectievakjes doorloopt, en daar een filterstring van maakt. Zodat je, als je een selectie wijzigt, steeds een nieuwe filtering maakt.

ja dat klopt inderdaad klinkt als een beter idee alleen hoe krijg ik het dan voor elkaar om een recordset als source te gebruiken voor mijn keuzelijst ? Dankjewel voor je antwoord hierboven btw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan