• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen automatisch naar andere tab

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angel1806

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2015
Bekijk bijlage ~$bestand september.xlsxBekijk bijlage ~$bestand september.xlsxBekijk bijlage ~$bestand september.xlsxHoi,

Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende.
Ik maak iedere maand een bestand voor m'n werknemers. Op de tabbladen noteer ik alle gegevens van iedere chauffeur per dag per cel. ( in kolom A de verschillende routes en in kolom B de chauffeurs. Iedere tabblad is dus in principe 1 dag.

Nu zou ik graag automatisch in afzonderlijke tabbladen de gegevens per chauffeurscode voor de gehele maand Willen zien. Is dit mogelijk? Hoe doe ik dat? Nu voer ik iedere maand dus dubbel in…heel onhandig…..:(:(:(:(

Groetjes Angelique

Laatst bewerkt:
Klinkt als een vraagstelling die met draaitabel of anders een macrootje op te lossen is.
Plaats graag een geldig voorbeeldbestand. Wat je hierboven in drievoud hebt geüpload is niks.

Laatst bewerkt:
3x Niks dus ;)
Dat zijn de tijdelijke bestanden van het betreffende document, niet het document zelf.

Ja draaitabel.
Juist het feit dat je per werkdag een tabblad bijhoudt maakt het moeilijk om de gegevens te analyseren en/of samen te vatten.
Maak één tabel van je gegevens, waarbij je in een extra kolom de datum invoegt. Dan kun je vervolgens met een draaitabel werken.
De draaitabel is een van de krachtigste functies in excel. Als je die functie eenmaal in de vingers heb wil je niet anders meer. Deze functie vereist echter wel dat je alle gegevens in één tabel bijhoudt.

Wat je wil rapporteren en hoe is mij niet geheel duidelijk. Dmv wat code kan je al jouw dag bestanden samenvoegen tot een 'maandtotaal' En dan is de door Timshel geopperde draaitabel een zeer handig middel.

Met bv
Code:
Sub VenA()
With Sheets("Maandtotaal")
    .Cells(1).CurrentRegion.Offset(1).ClearContents
    For Each sh In Sheets
        If sh.Name <> "Maandtotaal" And sh.Name <> "Dt_Maandtotaal" Then
            lr = .Cells(.Rows.Count, 1).End(xlUp).Row + 1
            .Cells(lr, 1).Resize(16, 10) = sh.[A4:J19].Value
            .Cells(lr, 1).Resize(16).Offset(, 10) = sh.[B1]
        End If
    Next sh
End With
End Sub

Krijg je alle gegevens in een 'tabel'

Klik in de tab 'Maandtotaal' op de blauwe knop. Klik vervolgens op de tab 'Dt_Maandtotaal' en je hebt een voorbeeldje van een draaitabel.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan