• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen automatisch verbergen na keuze aantal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinne12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2010
Hey

Ik zou graag willen weten hoe ik een rijen automatisch kan verbergen na de keuze van een aantal.
Bijvoorbeeld: ik wil gegevens van mensen invoeren: de achternaam en de voornaam. Met een keuzelijst kies ik het aantal mensen, bijvoorbeeld 3.
Als ik 10 rijen voorzien heb om gegevens in te voeren, hoe kan ik de zeven die niet nodig zijn dan automatisch verbergen?

Alvast bedankt!

Tinne,

Dit kan met VBA.

Met een voorbeeld bestand helpt het iets makkelijker

Hey

In de bijlage zit een voorbeeld met uitleg. Misschien kan je hier eens naar kijken om te begrijpen wat ik bedoel.

Alvast bedankt

Bijlagen

Ik heb de bijlage bekeken.

Waarom gebruik je geen userform? Dat is de manier om te interageren met de gebruiker.

Of laat de gebruiker invullen wat hij/zij wil, en ledig achteraf de cellen die "te veel" ingevuld werden.

Of gebruik een autofilter zoals in bijlage.

Wigi

Bijlagen

@ wigi,

Ik heb jouw bijlage gezien en ook dat is een oplossing om tot hetzelfde resultaat te komen.

Er leiden meerdere wegen naar Rome en ik heb degene gekozen die doet wat de gebruiker vraagt, niet meer en niet minder.

Ik zie het nut van het filter op de twee andere kolommen niet in want hier wordt niet om gevraagd.

Als de gebruiker 10 kiest staat de selectie nog steeds gefilterd, kun je bij de waarde 10 niet beter het filter uitzetten.

Het werkt prefect! Dankjewel!
Heb je dit nu gedaan met een macro? Want daar kan ik nog niet mee werken, maar ik had nu te weinig tijd om het zelf nog allemaal te onderzoeken...

Want daar kan ik nog niet mee werken, maar ik had nu te weinig tijd om het zelf nog allemaal te onderzoeken...

Geen nood, er komen nog dagen na vandaag ;) en helpers hebben tijd en andere katten of katjes te geselen.

@ Superzeeuw.

Uiteraard is jouw oplossing ook gewoon goed. Een autofilter verdient aanbeveling als de filtering complexer wordt dan gewoon op basis van een nummer (zoals nu). Ik wilde enkel die mogelijkheid ook tonen.

Wigi

@ wigi,

Begrijp me niet verkeerd.

Ik zou willen dat ik beter met het autofilter overweg zou kunnen.
Jij pas dit ook toe en net als snb die heeft mij hierbij ook al een aardige duw in de juiste richting gegeven bij een ander topic.
Ik probeer dit zo snel mogelijk op te pakken maar dit is voor mij een redelijk nieuw fenimeen ik heb mijn weg altijd op een andere manier gevonden.

Mijn doel is korte en snelle codes en daar valt uiteraard het autofilter in.

Bedankt.

Nu ik het bestand heb, kan ik deze "functie" dan ook in andere bestanden gebruiken? Want ik kan wel een code openen, maar ik weet niet juist wat dit nu wil zeggen...

Tinne,

Jazeker, deze functie is zeker te gebruiken in een ander bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan