• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen automatisch verwijderen in Excel bij bepaalde input

Status
Niet open voor verdere reacties.

brassie

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2002
Ik wil in Excel, bij bepaalde invoer in een cel (in dit geval als ik '0' invoer), dat de betreffende rij waar de cel in staat automatisch wordt verwijderd. Doel is om een offerte voor een klant te kunnen maken, waar geen regels in staan die de klant niet afneemt (er ontstaat dus een korte, overzichtelijk offerte, waar alleen regels opstaan die de klant daadwerkelijk afneemt).

Thanks!

Wit maken

Met conditional formatting kun je teksten bijvoorbeeld in wit afdrukken waardoor ze op de offerte niet zichtbaar zijn, ze zij er wel, maar toch weer niet.

Bedankt voor de eerste aanzet, maar de rij moet echt verwijderd worden, zodat alle regels mooi op elkaar aansluiten. Met deze oplossing krijg je grote, witte stukken op de offerte en dat is niet netjes. Conditional formatting had ik al overwogen, maar levert dus niet het gewenste resultaat op. Iemand anders nog goede ideeen?

Kun je niet met een Filter werken waarbij je de lege cellen weglaat?

Of ik heb nog een voorbeeld voor je zie bijlage
misschien met formules uithalen en aanpassen kan je je voordeel er mee halen.

mvg Imod

Bijlagen

Plak onderstaande regels in het moduleblad van je werkblad. Als in de eerste kolom van dit werkblad een 0 wordt ingevuld wordt de regel verwijderd.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column <> 1 Then Exit Sub
If Not IsNumeric(Target.Value) Then Exit Sub
If Target.Value = 0 Then
Rows(Target.Row).Select
Selection.Delete
End If

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan