• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen bovenaan elke pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

christianhelp

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2017
Ik maak gebruik van de mogelijkheid om automatisch boven iedere pagina een aantal rijen weer te geven, nl rij 71-74 (zie excel voorbeeld).
Op de laatste pagina wil ik deze rijen echter niet geplaatst hebben.
Onder de groep; pagina instelling "titels afdrukken" lukt het mij echter niet om dit ingesteld te krijgen. Wat doe ik fout?
groet Christian

Bijlagen

't Is alles of niets.
Ik zou die laatste pagina naar een nieuw werkblad verhuizen, zodoende krijgt die die regels niet mee.
Dan selecteer je de 2 tabbladen, de Shift of de CTRL-toets vasthouden en de gewenste werkbladen aanklikken en vervolgens printvoorbeeld of afdrukken.

bedankt COW18 (je hebt me al vaker geholpen:D), dat zou idd een optie zijn, alleen het gekke is dat op de eerste en tweede pagina deze rijen niet automatisch worden afgedrukt, wat me goed uitkomt, maar ik heb dat nergens specifiek kunnen aangeven. waarschijnlijk kan ik de laatste pagina ook naar boven plaatsen (tussen de huidige tweede en derde pagina in, en werkt het misschien ook). In ieder geval bedankt voor het meedenken

Of je draait deze macro om te printen.

Code:
Sub hsv()
Dim i As Long
With Sheets("MIT_25-33 (concept)")
 For i = 1 To 11 Step 10
  .PageSetup.PrintTitleRows = IIf(i <> 11, "$71:$74", "")
  .PrintOut IIf(i = 1, 1, 11), IIf(i = 1, 10, 11), , True
 Next i
End With
End Sub

Bedankt HSV

Ik ga het proberen, echter met macro`s heb ik nog nooit gewerkt, dus ben benieuwd hoe dat te doen. Inmiddels heb ik de laatste pagina verplaatst naar de derde en is het zo voor mij ook opgelost, maar (om me zelf te leren) ga ik jou optie ook bekijken. Super bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan