• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen combineren en in 1 cel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oef, toch niet aan de gin gezeten:D

Hips... Ha ha ha... Nee, ik ben niet zo'n Gin liefhebber (ga zo wél lekker aan de wijn... :D)

Maar om niet achter te blijven, heb ik mijn oplossing van PostNr 8 nog even aangepast naar de verdeling in kolommen en hierbij als bijlage geplaatst. Voor het archief is dat dan wel zo netjes....

Bijlagen

...'k ben overigens tóch wel een beetje benieuwd welke oplossing de TS nou werkelijk voor ogen had. Alles in 1 cel of tóch verdeeld over meerdere kolommen?

Hoi Ginger, idee was alles in 1 cel gescheiden door komma en de laatste het woord "en". Ik wil het namelijk gebruiken bij een import voor een website. Maar alles los in een kolom is eigenlijk ook een goede oplossing.

Had dat nou meteen gezegd:
Een website is nogal platte tekst georiënteerd:

Code:
Sub M_snb()
   sn = Sheet1.Cells(1).CurrentRegion

With CreateObject("scripting.dictionary")
        For j = 2 To UBound(sn)
          .Item(sn(j, 2) & "_" & sn(j, 3)) = IIf(.Item(sn(j, 2) & "_" & sn(j, 3)) = "", sn(j, 2) & ", " & sn(j, 3), .Item(sn(j, 2) & "_" & sn(j, 3))) & ", " & sn(j, 1)
        Next

CreateObject("scripting.filesystemobject").createtextfile("G:\OF\plaatsen.csv").write Join(.items, vbCrLf)
   End With
End Sub

Had dat nou meteen gezegd:
Een website is nogal platte tekst georiënteerd:

Code:
Sub M_snb()
   sn = Sheet1.Cells(1).CurrentRegion

With CreateObject("scripting.dictionary")
        For j = 2 To UBound(sn)
          .Item(sn(j, 2) & "_" & sn(j, 3)) = IIf(.Item(sn(j, 2) & "_" & sn(j, 3)) = "", sn(j, 2) & ", " & sn(j, 3), .Item(sn(j, 2) & "_" & sn(j, 3))) & ", " & sn(j, 1)
        Next

CreateObject("scripting.filesystemobject").createtextfile("G:\OF\plaatsen.csv").write Join(.items, vbCrLf)
   End With
End Sub

Dag SNB, de functie geeft een foutmelding op de zin creatobject. Weet jij wat ik verkeerd doe? Hoor het graag!

Kijjk eens naar de spelling van die regel.

Spelling van de VBcode? CreateObject("scripting.filesystemobject").createtextfile("G:\OF\plaatsen.csv").write Join(.items, vbCrLf)
Ik zie niets raars omdat ik er eerlijk gezegd geen verstand van heb....

ik gok dat je foutmelding bij de 2e "create object" komt? In dat geval loopt de boel waarschijnlijk vast op het gebruikte pad... "G:\OF\plaatsen.csv". Je zal hier wél een bestaand pad moeten opgeven.

Maar gebruik sowieso geen VBA- code die je niet begrijpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan