• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen doorzoeken naar de waarde in kolom E

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpgmaas

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Hoi forumleden,
Ik zoek een VB code macro voor het volgende.
Het gaat hier om een export bestand uit een andere programma.

Alle rijen doorzoeken naar de waarde in kolom E en deze maar 1 keer verwijderen uit de rij ook al komt het bedrag meerdere keren voor.
De waarde in de kolommen van F of G of H of I verwijderd worden als deze gelijk is aan kolom E, en dit mag slechts maar 1 keer. De waarde van E is verschillend.
VB. E3=18,80, F3=18,80 G3=25,50 H3=18,80 I=3,00 in dit geval moet er maar 1 maal 18,80 verwijderd worden dus F3 of H3.

Ik heb een klein voorbeeldje er bij gedaan in het echt gaat het om ongeveer 300 rijen, ik kan dit wel doen met filters, maar de personen die dit moeten doen zijn veel al oudere mensen dus wil ik er een macro voor maken.

Groet JP

Bijlagen

euhm wat als een persoon 2 maal op de knop drukt? er mag toch maar 1 keer per rij een gelijke verwijderd worden?

Code:
Sub MaakLeeg()
 Dim c
  With Sheets("Blad1")
     For Each c In Range("A3:A500")
      If IsEmpty(c.Value) Then Exit Sub

For i = 6 To 9
        If Cells(c.Row, 10) <> "Gecheckt" Then
          If Cells(c.Row, 5) = Cells(c.Row, i) Then Cells(c.Row, i).ClearContents: Cells(c.Row, 10).Value = "Gecheckt"
          End If
       Next
     Next
  End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan