• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen en kolommen omdraaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwslok

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2008
Ik heb een vraag over het omdraaien van rijen en kolommen. Iemand heeft een Excel tabel gemaakt, maar heeft de gegevens "verkeerd om" ingevuld.

voorbeeld:

Op dit moment bestaat de tabel uit veel gegevens (50 rijen x 84 kolommen), zoals hier:
---- vl ml ....
q1 2 3
q2 2 2
q3 1 1
q4 3 1
q5 3 3
....

Terwijl dit moet worden:
----- q1 q2 q3 q4 q5 ....
vl 2 2 1 3 3
ml 3 2 1 1 3
...

Bestaat er een optie om dit snel voor elkaar te krijgen? Zowel de rijen/kolommen als alle gegevens moeten dus "gedraaid" worden. Het voorbeeld is misschien niet heel duidelijk, maar ik hoop dat duidelijk is wat ik bedoel.

Alvast bedankt!

Ja hoor, hiervoor kun je Transpose gebruiken. Kopieer de velden en dan de menuoptie Paste Speciaal. Hier staat rechtsonder de optie Transpose. Die aanvinken en dan oop OK klikken.
Et voila!

Succes! :thumb:

- Selekteer de cellen.
- CTRL-C
- Selecteer de cel waar je de nieuwe opmaak wilt hebben. (de begincel is voldoende)
- Kies BEWERKEN - PLAKKEN SPECIAAL
- Vink TRANSPONEREN aan (onderaan het scherm)
- Klik op OK.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

het is gelukt.

Bedankt beide voor jullie hulp (waarschijnlijk gelijktijdig nieuw bericht aangemaakt)

Geweldig !

Na 3 jaar is de vraag nog steed actueel. Ik worstelde met dezelfde vraag en vond met google dit antwoord bovenaan.

Chapeau voor helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan