• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen gekoppeld aan beginwaarde kopieeren en ook terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gl3nn1987

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Ik wil rijen naar ander bestand kopieren waarbij de bestandsnaam gekoppeld is aan de eerste kolom van het hoodbestand dat weer gekoppeld is qua naam aan datum.

Het hoofdbestand zal dus per maand veranderen waar de deelbestandjes dat niet doen.

Ik wil via een macro in het hoofd bestand de rijen verdelen over de subbestanden. En nadt dit gebeurd is de kolommen die in het subbestand taoegevoegd zijn, via een macro in het subbestand terugkopieeren naar het hoofdbestand.
zie vb voor duidelijkere uitleg.

Bekijk bijlage Maart-2010-hoofd.xlsBekijk bijlage Aap.xls

Laatst bewerkt:
Beste gl3nn1987 ;)

Gezien je post al 30 keer bekeken is, denk ik dat er wat te weinig gegevens zijn om een antwoord te kunnen geven.

Geef eens een voorbeeldbestandje van hoe je het graag zou willen met de uitleg erbij.

Groetjes Danny. :thumb:

Nou ik kan de vb bestandjes verder uitleggen maar meer kan ik niet doen.

Het gaat erom dat in het hoofd bestand onde rde eerste kolom aangegeven wordt naar welk bestand de regel gekopieerd moet worden. In dit geval gaan we ff alleen uit van de Aap die dus naar Aap.xls gestuurd moet worden en daarin vanaf A3 geshowed moet worden.

Dan moet in dat Aap.xls bestand kolom 3,4,5 ingevoerd worden en weer teruggekopieerd naar het hoofdbestand waar dus alleen kolom 3,4,5 in het hoofd bestand gezet moeten worden bij de bijbehorende rij.

Het hoofd bestand wordt per maand opgemaakt. Terwijl het bestand Aap elke keer geleegd word bij nieuwe invoer vanaf het hoofdbestand. In Aap.xls kan je tevens de datum aangeven en het jaartal. Deze tezamen geven aan naar welk hoofdbestand het gekopieerd moet worden (Maand-Jaar-Hoofd.xls)

Is dit voldoende info? Ik weet niet goed hoe ik beter de excel bestanden kan toelichten

Miss kan je me vertellen waar het onbegrijpelijke deel zit dat ik dit beter toelicht.

Puur gezegd gaat het allereerst om voorwaadelijk kopieeren
en na invullen in het deelbestand om kopieeren naar een voorwaardelijke regel. (Zowel de naam van het bestand waar het teruggezet moet worden als de regel in dat bestand (Segment))

Dan zal je gebruik moeten maken van 1 macro in je hoofdbestand die alle regels wegschrijft en dan in elk deelbestand een macro die de aangevulde regels terug naar je hoofdbestand schrijft. Probleem is wel dat elk bestand geopend moet worden om weg te kunnen schrijven cq ontvangen dus afhankelijk v/h aantal regels kan dit wel een hoop over en weer geschrijf worden. Probleem 2, zijn alle bestanden reeds aanwezig of moeten deze eventueel nog aangemaakt worden ?

1. moet het bestand per se open staan? Of kan hij open gezet worden door de macro?

2. Ja alle bestanden zijn al aanwezig. Dus Aap Bever Chi.xls zijn aanwezig en Hoofd.xls word elke maand gekopieerd en gewijzigd met de maand-jaar gegevens in de naam.

Dank iig dat er meegedacht wordt :D

Het openen en sluiten kan je geautomatiseerd laten gebeuren op de achtergrond.

Ok.

Dan is de eerste macro nog wel te doen neem ik aan.
2e is stukje lastiger.

Zou je dit voor mij in elkaar kunnen zetten, ik ben afgelopen week begonnen met het prachtige boek VGA/E for dummies haha.. dus zoals je begrijpt me kennis is niet echt toereikend nog.

toelichting.jpg

ff schema erbij. Er is een standaard bestand Hoofd.xls die wordt handmatig gekopieerd en de naam gewijzigd in die van de maand-jaar-Hoofd.xls dan richting de deelbestanden en weer terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan