MarkOosterhoff
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 11 okt 2016
Hallo,
Ik ben bezig met een checklist in excel met een aantal macro's die rijen verbergen of juist laten zien.
Ik heb de beveiligde werkbladen met macro's prima werkend met de volgende VBA-code:
Sub UserInterface(Sh As Object)
Application.ScreenUpdating = False
Application.DisplayAlerts = False
If Sh.ProtectContents = True Then
Sh.Protect Password:="GEHEIM", UserInterfaceOnly:=True
End If
Application.ScreenUpdating = True
Application.DisplayAlerts = True
End Sub
Private Sub Workbook_Open()
UserInterface Sheets("Checklist")
End Sub
Nu zijn er nog een aantal rijen die gebruikers moeten kunnen groeperen dmv de + en - aan de linkerzijde van de checklist. Dit werkt op dit moment nog niet, er volgt een melding dat dit niet gaat op een beveiligd werkblad. Ik heb geprobeerd de code uit te breiden (na UserinterfaceOnly:= True) met .EnableOutlining = True, maar dat biedt geen uitkomst? Ik heb tevens diverse andere topics bekeken, maar ook daaruit geen oplossing kunnen vinden.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!
Ik ben bezig met een checklist in excel met een aantal macro's die rijen verbergen of juist laten zien.
Ik heb de beveiligde werkbladen met macro's prima werkend met de volgende VBA-code:
Sub UserInterface(Sh As Object)
Application.ScreenUpdating = False
Application.DisplayAlerts = False
If Sh.ProtectContents = True Then
Sh.Protect Password:="GEHEIM", UserInterfaceOnly:=True
End If
Application.ScreenUpdating = True
Application.DisplayAlerts = True
End Sub
Private Sub Workbook_Open()
UserInterface Sheets("Checklist")
End Sub
Nu zijn er nog een aantal rijen die gebruikers moeten kunnen groeperen dmv de + en - aan de linkerzijde van de checklist. Dit werkt op dit moment nog niet, er volgt een melding dat dit niet gaat op een beveiligd werkblad. Ik heb geprobeerd de code uit te breiden (na UserinterfaceOnly:= True) met .EnableOutlining = True, maar dat biedt geen uitkomst? Ik heb tevens diverse andere topics bekeken, maar ook daaruit geen oplossing kunnen vinden.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Alvast bedankt!