rijen in tabel nummeren en/of tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Ik heb een erg lange tabel (een boekenlijst met 5 kolommen) gemaakt met OpenOffice writer. Hoe kan ik het aantal rijen tellen en eventueel ook elke rij van een nummer voorzien achteraf? Gaat dat ook ongeveer zo in word-en works- tabellen?

Je kunt een nieuwe eerste kolom toevoegen, die kolom selecteren en dan met de werkbalk Nummering/opsommingstekens die kolom automatisch nummeren.

OK, maar....

Ja, Floris, het is me gelukt in een proeftabel. Maar.... Als ik bijvoorbeel bij 7 stop en later met 8 tm 50 wil doornummeren (blauw gemaakt in de kolom), dan lukt me dat niet. Met het commando 'continue previous numbering' (rechter knop gebruiken) krig ik alleen de de 8. Weten Floris of de anderen hoe ik gevoon de nummers kan vervolgen?

Bij mij werkt het wel goed. Tenminste, als de nummering even ver inspringt als de bestaande, gaat hij verder naar rechts, dan loopt hij niet door. Heb je dat proefbestand opgeslagen als Word-document? Daarbij zou er wel eens wat mis kunnen gaan. En is die werkwijze nodig? Kun je niet gewoon de hele kolom selecteren en dan in een klap nummeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan