• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen invoegen onder geselcteerde cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

verlaak

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Beste,

weet er iemand hoe ik een aantal rijen kan invoegen (vba) onder een geselecteerde cel, het aantal in te voegen rijen is de waarde van de geselecteerde cel -1
Dan de volgende rij selecteren met een waarde >1 en hier weer het aantal rijen invoegen met de waarde uit deze cel-1.

bij voorbaat dank,

Bijlagen

Bedoel je zoiets?
Code:
Sub RijenInvoegen()
    With ActiveSheet
        For i = .Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row To 1 Step -1
            If IsNumeric(.Cells(i, 2)) And .Cells(i, 2) > 1 Then
                .Rows(i + 1 & ":" & i + .Cells(i, 2).Value - 1).Insert
            End If
        Next i
    End With
End Sub

Strikt genomen kun je geen rijen invoegen in een werkblad.
De omvang van een werkblad is invariant.
Je kunt wel de gegevens verplaatsen.

Code:
Sub M_snb()
    sn = Columns(2).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2)

y = Application.Sum(Columns(2)) + Columns(2).SpecialCells(2).Cells(2, 1).Row
    For j = UBound(sn) To 1 Step -1
        x = x + sn(j, 1)
        Cells(j + Columns(2).SpecialCells(2).Cells(1).Row, 1).Resize(, 5).Cut Cells(y - x, 1)
    Next
End Sub

Dit lukt al aardig, maar als de laatste regel meer dan 1 is komen er geen regels onder.
kopieren van de rijinhoud en plakken in de toegevoegde rijen , gaat dat ook????

ik heb dikwijls ook zeer grote celwaarde (70 en meer) deze zouden niet extra ingevoerd moeten worden, daarom dacht ik aan een manier als ik op de cel sta met een aantal (vb:10st) deze ingevoegd kunnen worden, als ik dan een andere cel selecteer (vb: 5st) enkel deze 5 worden ingevoerd.

maar , alvast bedankt , het is al een grote stap in de goeie richting.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan