Rijen kopiëren naar andere worksheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hertenkamp

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
Beste allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ben bezig met het geautomatiseerd verwerken van gegevens in Excel. Het gaat om gegevens verzameld op 2 datums. Na deze gesorteerd en gefilterd te hebben wil ik de gegevens van één datum, bijv 1-1-2007, naar een nieuwe worksheet kopiëren. Dus alle rijen waarin de datum 1-1-2007 voorkomt, moeten dan gekopieerd worden naar de nieuwe worksheet. De datum staat bij mij in kolom G. Is dit überhaupt mogelijk, en zo ja weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen in een macro.

Bij voorbaat dank,

G. Hertenkamp

Beste allemaal,

Ik heb een vraag. Ik ben bezig met het geautomatiseerd verwerken van gegevens in Excel. Het gaat om gegevens verzameld op 2 datums. Na deze gesorteerd en gefilterd te hebben wil ik de gegevens van één datum, bijv 1-1-2007, naar een nieuwe worksheet kopiëren. Dus alle rijen waarin de datum 1-1-2007 voorkomt, moeten dan gekopieerd worden naar de nieuwe worksheet. De datum staat bij mij in kolom G. Is dit überhaupt mogelijk, en zo ja weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen in een macro.

Bij voorbaat dank,

G. Hertenkamp

Zorg voor elke rij voor een unieke waarde, bv. een volgnummer. Vervolgens sorteer je op de datum en dan op de volgnummer. Kopieer dan. Uiteindelijk sorteer je terug op volgnummer. Indien gewenst kan de kolom met de unieke volgnummer weer verwijderd worden.

Wigi

Zorg voor elke rij voor een unieke waarde, bv. een volgnummer. Vervolgens sorteer je op de datum en dan op de volgnummer. Kopieer dan. Uiteindelijk sorteer je terug op volgnummer. Indien gewenst kan de kolom met de unieke volgnummer weer verwijderd worden.

Wigi

Bedankt voor deze informatie. Ik ben alleen op zoek naar een manier om dit met macro's op te lossen. Omdat het anders voor mij teveel werk wordt. Ik heb weinig ervaring hiermee, vandaar dat ik hulp zoek. Dus is dit mogelijk, en zo ja hoe precies?

Bij voorbaat dank

Beste allemaal,

Bij voorbaat dank,

G. Hertenkamp

probeer dit eens
[G1].CurrentRegion.SpecialCells(xlCellTypeVisible).Copy Destination:=Blad2.[G1]
zie bijlage

Bijlagen

Bedankt, ik ga kijken of het me zo gaat lukken!

Met vriendelijke groet,

G. Hertenkamp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan