• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffVDB

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2009
Ik zit met volgend probleem: (ik werk in excel 2007)
op tabblad 1 (Jaargang) staat in rij 6 per uur (vanaf kolom c t/m kolom z) een waarde ingevuld.
deze waarden bepalen de velden in tabblad 2 (Control) : nl
B2 =MAX(Jaargang!C6:Jaargang!G6)
C2 =MAX(Jaargang!H6:Jaargang!J6) enz... tot kolom J2
B3 heeft dezelfde formule, alleen moet de 6 vervangen worden door 12, hetzelfde voor de hele rij.
In A2 staan de waarden opgetekend op 1 januari, A366 voor 31 december.
Kan dit geautomatiseerd worden?

Thanks bij voorbaat :thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
Met een vb. bestandje ben je sneller geholpen.

Alleen voor de rijen, dus niet voor de kolommen (doorvoeren naar rechts zit geen regelmaat in zo te zien).

In B2, en doorvoeren naar onderen.
Code:
=MAX(INDEX(Jaargang!$A$1:$Z$2200;(RIJ()-RIJ($A$2))*6+RIJ($A$6);3);INDEX(Jaargang!$A$1:$Z$2200;(RIJ()-RIJ($A$2))*6+RIJ($A$6);7))

Ik ben niet mee.
Even verduidelijken wat mijn bedoeling is : zie verkorte versie doc in bijlage
Op tabblad 2 (Control) in cel B2 komt de maximale waarde gevonden in tabblad 1 (Jaargang), kolommen C6 tot G6, dus tussen o en 4 uur van een bepaalde datum (in C5 van Jaargang en A2 Control).
Op tabblad 2 (Control) in Cel C2 komt de maximale waarde gevonden in tabblad 1 (Jaargang, kolommen H6 tot J6.
Dit gaat zo door tot kolom Z6.
Vanaf cel B3 (tabblad Control) worden de waarden in Jaargang genomen op rij 12 .
Dit moet zo verder tot beneden (gans het jaar normaal gesproken).

Bijlagen

Ik heb na veel zoeken en testen een oplossing gevonden.
Zie bijlage.
Misschien hebben anderen er ook iets aan.:thumb::thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan