rijen maken zonder "tabel"

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaapschaapje

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Berichten
35
Hallo,

als ik in word 2 rijen maak naast elkaar doe ik dat meestal door de tabtoets te gebruiken, maar als ik dit nu ergens heen kopier, dan verspringt de opmaak en staat het niet meer recht onder elkaar. Hoe kan ik dus mooie rechte rijen maken zonder een tabel te hoeven gebruiken?

groetjes Jaap
 
Probeer met het maken van de kopie eens het begin en eindalinea ( )teken mee te nemen, dan blijft je opmaak intact.
 
Laatst bewerkt:
als ik de hele alinea selecteer gebeurt dit ook.

eerst stond er bijvoorbeeld

Naam: (spaties) Jaap
Achternaam: Schaap

maar na het kopieren staat er

Naam: Jaap
Achternaam: Schaap

De tabs lijken te verdwijnen ofzo. Ik heb hier verder ook niet heel veel verstand van, ik heb namelijk heel vaak last van zulk soort dingen als ik iets kopier

groetjes jaap
 
Maak eens een rijtje van 3 regels die je met een tab netjes onder elkaar zet.
Kopieer die drie rijtjes ook eens naar onderen ergens op die pagina.
Verander verder niets en post het hier eens als bijlage.

Ik heb hetzelfde gedaan, rijtje gemaakt, alles geselecteerd en gekopieerd. Keurig netjes onder elkaar zoals je ziet.
 

Bijlagen

  • Eerstetab.doc
    25,5 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
binnen word heb ik er geen last van, maar als ik het bijvoorbeeld naar het invoerveld van het forum wil kopieeren krijg ik problemen.

Een tab
Twee tab
Drie tab


groetjes stefan
 
Waarom schrijf je dat dan niet gelijk?
Je start een vraag in de sectie Word en je vraag blijkt dan uiteindelijk te gaan over het kopieren van Word opmaak naar een "vreemde" applicatie / lokatie.
Ja, dat gebeurt / kan gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
omdat ik de tekst vanuit word kopier, daarin wilde ik het zo opmaken het bij het kopieren gewoon hetzelfde blijft.
 
Ja, maar vráág / schrijf dan gelijk dat het probleem niet in Word zit, maar alleen maar ontstaat als je naar "andere" applicaties kopieert.
Nogmaals, ja, dat gebeurt, kan gebeuren.
 
ik dacht dat dat probleem wel in word zat, omdat ik het misschien beter anders had op kunnen maken. maar er is dus geen oplossing voor? als ik ruimtes wil moet ik allemaal spaties ofzo plaatsen?
 
Ik heb er geen flauw idee van hoe je dat op een site als de Helpmij voor elkaar krijgt. Vraag het eens in de sectie: feedback over de site.
 
deze site was maar een voorbeeld. Het gaat er vooral om als ik dingen op de site van mijn school wil plaatsen, die gebruiken een rtf-editor om de teksten te plaatsen. als ik mijn wordteksten daarin plak, gaat het fout.

groetjes stefan
 
Pak dan een lettertype als de New Courier en gebruik spaties. Gegarandeerd (hoop ik) dat het onder elkaar komt te staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan