• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen met bepaalde eigenschap kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

renzmenz

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2003
Berichten
231
Kan ik, als ik met verschillende tabbladen werk, bepaalde rijen uit tabblad 1 (bijvoorbeeld als ze gemarkeerd zijn met * in 1 cel in die rij, automatisch laten kopiëren naar tabblad 2?
 
Ja dat kan ! activecell.Row .............. range (..............).EntireRow.Insert
 
Dat is goed nieuws! Alleen snap ik niet wat je schrijft... zou je dat stap voor stap in lekentaal kunnen uitleggen??
 
Wat staat er in die cellen ? formule , opmaak , waar ga je dat * zetten , moet er een bepaalde range overgezet worden ? Vandaar mijn activecell.Row ...... range (..............).EntireRow.Insert . Moet op blad2 deze onderaan ingevoegd worden ergens tussen in wil je kunnen kiezen op welke rij ?
Met een dummy bestandje , hoe wat en waar is alles veel duidelijker .;)
 
in 1 zo'n rij staan inderdaad formules. De rij is als volgt opgedeeld:
naam opdrachtgever / datum / omschrijving / bedrag ex btw / btw percentage / bedrag inc btw / btw bedrag (alleen deze 2 laatste zijn met formule). Per kolom wordt alles opgeteld.
 
Beste bij deze een bestandje , zet in kolom 1 ( rij A1:A100 ) een x of X en druk op de knop . Daar je niet duidelijk maakt dat de er telkens moet bijgevoegd worden op blad2 heb ik deze kopie macro die enkel de aangeduide rijen zal kopieren .
 

Bijlagen

  • Map1.xls
    37,5 KB · Weergaven: 43
Bedankt!
Het lukt me alleen niet om de macro's te openen wegens beveiligingstoestanden. Misschien moet ik even wat aanpassen ergens in de beveiliginsinstellingen..
Zou je me kunnen uitleggen hoe je zo'n knop maakt?
 
Beste renzmenz ;)

Werk je met excel 2003 of 2007 ?

Een knopje kan je aanmaken via besturingselementen, maar kan kan ook via invoegen en kies een Rechthoek dan rechtermuisklik en dan macro toevoegen.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Bedankt!
Het lukt me alleen niet om de macro's te openen wegens beveiligingstoestanden. Misschien moet ik even wat aanpassen ergens in de beveiliginsinstellingen..
Zou je me kunnen uitleggen hoe je zo'n knop maakt?

Je zal de beveiliging lager moeten zetten afhankelijk van welke versie 2003 of 2007 staat dat ergens anders ( normaal bij het openen word dat gevraagd ) . Ik heb zonet je eerste vraag nog eens herlezen en heb de macro aangepast aan ( * ) i.p.v. x of X , de keuze is aan U om te bepalen wat je wil in dit stuk
Code:
If c = "x" Or c = "X" Then
wijzig je wat je wil hier voor x of X en hier voor je vraag in *
Code:
If c = "*" Then
bij meerdere optie's is het Or c = " " .
 

Bijlagen

  • Map1(1).xls
    38,5 KB · Weergaven: 31
Ik gebruik 2003.
Wat komt er dan na "then"?

Het vervolg van de macro ( druk Alt F11 om deze te zien )
Code:
Sub Kopie()
    Dim x      As Long
    Dim y      As Long
    Dim c      As Variant
    x = Sheets("Blad1").Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
    y = 1
    For Each c In Range("A1:A100")
        If c = "*" [COLOR="Red"]Then[/COLOR]
            c.Rows.EntireRow.Copy Sheets("Blad2").Range("A" & y).Offset(1, 0)
            y = y + 1
        End If
    Next c
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan