• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen met bepaalde waarde naar nieuw werkblad kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldGermans

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Hallo daar,

Ik heb een bestand met daarin ordernummers en bestellingen. 1 ordernummer komt vaker voor in dit bestand.

Omdat dit bestand niet overzichtelijk is en wij inzicht willen in de status per ordernummer wil ik een regel instellen die per ordernummer een nieuw werkblad maakt en daar alle rijen invoegt die bij dit ordernummer horen.

Ik heb een bestandje bijgevoegd, blad 2 is een voorbeeld hoe het eruit zou moeten gaan zien.

Groet,

Ronald.

Bijlagen

Een mogelijkheid:
Code:
=ALS(Blad1!$A2=$A$1;Blad1!$B2;"")
in iedere cel en doortrekken naar beneden. Daarna sorteren.

Bedankt voor de reactie,

In welke cellen moet er gekopieerd worden? Ik heb trouwens een draadje gevonden waar hetzelfde probleem besproken wordt maar ik kom er nog niet geheel uit.

De andere thread heet: Rijen met in 1 kolom gelijke gegevens exporteren .

Groeten

Excel werkbladen

Beste Ronald
Misschien heb je nu een antwoord gevonden op je excel vraag, maar hier nog een oplossing.
ik heb hier iets simpels met bladwijzers gemaakt die makkelijker toewijst (linkt) naar de de volgende bladen, zodra men op de nieuwe order nummer aanklikt.

Het enige die je nodig hebt, is er een nieuwe werkbald en via invoegen --- hyperlink, en bladwijzer te kiezen.

of helemaal in Access dumpen en makkelijker als een tabel of query laten draaien.

succes en groet
Parviz

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is ook een goed idee, ik neem aan dat je met deze opstelling nieuwe gegevens wel gelijk in het nieuwe werkblad in moet voegen, maar dat is misschien ook wel beter.

Dat klopt,
op die manier kun je ook meteen zien waar en wat je invoert.
groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan