• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen met gekleurde tekst verbergen of zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcdummy

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2011
Beste experts,

Ik heb in een bestandje diverse rijen met gegevens. Enkele rijen hebben een rode tekst. Bestaat de mogelijkheid om de rijen met rode tekst door middel van een knop te verbergen en alle rijen met een knop ook weer zichtbaar te maken?

Wie kan me helpen met die vba code? :thumb:

Alvast bedankt, pcdummy

Bijlagen

Even de zoekoptie van deze website gebruiken en je vindt tal van voorbeelden.

Waarschijnlijk gebruik ik dan de verkeerde zoektermen. :confused:

Ik probeer nogmaals.

Thnx..

Het is me gelukt om een macro op te nemen om alle rijen zichtbaar te maken. Ik neem aan dat de experts dit goedkeuren.

Nu nog de code om de rijen met rode tekst weer te verbergen. :confused:

Groeten, pcdummy

Bijlagen

Ik heb het hier al vele malen geschreven: als je een Excelbestand op het forum plaatst, dan moet je dat plaatsen als Excel97-2003-bestand, anders kunnen velen het niet openen.Je maakt je er trouwens wel erg gemakkelijk vanaf, gelet op de tijd die er zit tussen het plaatsen van je twee laatste berichten. Als je op dit forum even zoekt, dan vindt je een aantal codes waarmee rijen worden verborgen en zichtbaar gemaakt. Die moet dan allen nog wat worden aangepast, bv, op de kleur van de tekst in die rij of in een cel in die rij (font.color = vbred). probeer dat nu eerst zelf eens.

Ik heb dan toch maar mijn goed hart getoond.;)
Tja, als je reageert zoals ik deed, dan kun je er donder op zeggen dat er iemand is die wél met een oplossing komt. Voor mij niet gelaten, maar de vragensteller leert daar bitter weinig van.

Excuus, ik zal voortaan in een andere indeling opslaan.

Ik wil me er niet gemakkelijk vanaf maken. Als dat zo overkomt, wederom excuus. Ik had inderdaad wel wat codes gevonden om rijen te verbergen (ook via macro opnemen), echter vond dat niet met gekleurde tekst.

De oplossing van Cobbe heb ik wel bestudeerd om er iets van te leren.

Bedankt voor je adviezen, zapatr. Weer iets geleerd. :thumb:

Bedankt Cobbe :thumb:

Groeten, pcdummy

Laatst bewerkt:
Door een kleine aanpassing kun je verbergen en zichtbaar maken ook combineren in 1 knop (zie bijlage).

Laatst bewerkt:
Dank je, zapatr. Dat scheelt een knopje. :thumb:

Groeten, pcdummy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan