• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen niet afdrukken bij subtotalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inekebeu

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Hallo allemaal,

Zag vraag van vjdb inzake het niet afdrukken van rijen met bepaalde waarde. Heel nuttig; macro heb ik al in gebruik genomen.

Nu wil ik ook e.e.a. toepassen op rijen met een bepaald gegeven. En dat nadat ik subtotalen heb toegevoegd.
Dat lukt op zich wel, maar de tussenliggende subtotalen blijven (uiteraard) zichtbaar omdat daar dat gegeven niet voorkomt.
Bijgaand een bestand waarin ik zowel eindtotalen per groep heb als subtotalen per vestnr , met de (gejatte) macro om een bepaalde groep te verbergen. Is er iets mogelijk om ook de bij die groep behorende subtotalen te verbergen?

Hoor het graag. Alvast bedankt

Ineke

Bijlagen

Ineke, geef eens een link naar de topic waaraan je refereert. Dank u.

Hallo Wigi,

Het is een vraag van vjdb van 28 nov 2006. Onderstaand de gekopieerde vraag en antwoorden daarop:

.....

Mijn vraag is de volgende:
Is het mogelijk om rijen waar een bepaalde waarde in voorkomt bijv. "0" niet af te drukken. Het gevolg is dan dus dat alleen de rijen waar daadwerkelijk de info in staat afgedrukt worden? Ik heb al een knop ingevoegd waardoor het formuleir geprint wordt. Zie bijlage!
Bijgesloten Bestanden

Hier dan
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
Application.ScreenUpdating = False
Dim r As Range
For Each r In Range("B12:B57") ' Dit is de range waar de nullen kunnen staan
If r.Value = "0" Then
r.EntireRow.Hidden = True ' Verstoppen van de rij
Else
r.EntireRow.Hidden = False ' Zichtbaar maken van de rij
End If
Next

Rows("1:64").Select ' Het gedeelte dat geprint moet worden selecteren
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True

Cells.EntireRow.Hidden = False ' Alle rijen weer zichtbaar maken
Application.ScreenUpdating = True
Range("F64").Select ' De cell onder de knop selecteren (gewoon voor het oog)End Sub

Ik denk dat een autofilter hier het beste zou geweest zijn, maar een loop kan ook is simpeler qua code.

0 is hier geen string, dus gewoon
Code:
If r.Value = 0 Then
r.EntireRow.Hidden = True ' Verstoppen van de rij
Else
r.EntireRow.Hidden = False ' Zichtbaar maken van de rij
End If
Nu we toch bezig zijn :
Code:
r.EntireRow.Hidden = (r.Value = 0)
ipv bovenstaande code. Nog korter:

.....

Hoop dat je een oplossing weet. Hoor het graag.

Ineke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan