• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen om en om arceren! gevorderd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickvangurp

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2012
Hoi,

Voor de duidelijkheid ik weet hoe ik de rijen om en om moet arceren in een voorwaardelijke opmaak("=REST(RIJ();2)=1").

Maar nu zit ik met het probleem dat ik daarna de kleur niet kan aanpassen van de tekst, als ik dat wil doen. In het witte gedeelte kan het wel, maar in het gekleurde deel niet.

HELP!

Maak er een tabel van, dan heb je ook geen VW opmaak nodig.
Invoegen => tabel

Niels

Dat gaat niet want daar is het bestand veel te uitgebreid voor. En het bestand is al gemaakt alleen dat moet ik aanpassen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een tabel werkt met een uitgebreid bestand zoiezo veel sneller dan VW opmaak.
En ook van een bestaand bestand kun je een tabel maken.

Maar als dat niet werkt laat ik het aan iemand anders over.

Niels

Heb je in de voorwaardelijk opmaak dan iets met de tekstkleur gedaan?
Als deze op automatisch staat zou het m.i. gewoon moeten kunnen.

Mvg Leo

Hij staat op automatisch maar dan nog doet die het niet! Soms zegt die van wel maar meestal niet. En heb het verschil niet kunnen vinden. Want daarna deed die het weer niet :S

Gek,
Hoe en wat doe je dan precies?
Welke Excel gebruik je?
Gaat dezelfde werkwijze ook fout in een nieuw leeg bestand?

Het is een mac versie van excel maar dat zou in principe niks moeten uitmaken. Ik probeer gewoon de kleur van de tekst te veranderen in de meeste logische manieren. Via de werkbalk dus!

Bij een nieuw leeg bestand heb ik precies hetzelfde probleem!

Het is toch iets met het lettertype opmaak.
Wanneer je in jou bestand bij de voorwaardelijk opmaak > regels beheren, de opmaak van het lettertype wist, kan het gewoon weer wel.
Selecteer even vet/bold oid, dan verschijnt de knop wissen en kun je de kleur weer wijzigen, tenminste hier met W7?Excel 2010
Mvg Leo

Is er ook een mogelijkheid om dat te krijgen bij de arcering. Dus dat de arcering die ik invoer voorrang/belangrijker is dan de voorwaardelijke opmaak?

@rickvangurp Onnodige quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan