• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen om en om kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogteijling

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Berichten
4.261
Is er iets om er voor te zorgen dat de rijen in mijn sheet om en om ingekleurd worden.
Mijn sheet gaat van A1 t/m M1009.
Ik zou bijv. alle oneven rijnummers (t/m kolom M) geel willen kleuren en alle even rijnummers (t/m kolom M) oranje.

Groeten Marcel
 
Is er iets om er voor te zorgen dat de rijen in mijn sheet om en om ingekleurd worden.
Mijn sheet gaat van A1 t/m M1009.
Ik zou bijv. alle oneven rijnummers (t/m kolom M) geel willen kleuren en alle even rijnummers (t/m kolom M) oranje.

Groeten Marcel

Maak er een tabel van dan zal excel aut de rijen om en om kleuren.

Groet,

Pauw
 
Of met deze opmaak:

=rest(rij();2)=0 en =rest(rij();2)=1
 

Bijlagen

  • opmaak_omenom.png
    opmaak_omenom.png
    30,4 KB · Weergaven: 176
@Pauw Gauwes:
Bedankt voor het meedenken maar ik gebruik in de bovenste rij van de sheet Autofilters en dat gaat niet samen met de tabeloptie.

@Cobbe:
Dit werkt 100%

Dank jullie wel.

Groeten Marcel
 
@Pauw Gauwes:
Bedankt voor het meedenken maar ik gebruik in de bovenste rij van de sheet Autofilters en dat gaat niet samen met de tabeloptie.
Dan gebruik je het Autofilter van het sheet. Haal die weg en maak er een tabel van, dan krijg je er een autofilter van de tabel voor terug.
 
Als je wilt kun je de tabel daarna weer converteren naar normaal bereik als je dat nodig vind, de opmaak van de tabel blijft behouden is een heel simpele handeling
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan