• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen opmaken dmv dropdown

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revdutchie

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
Allereerst sorry voor de hoeveelheid vragen die ik de laatste weken stel. Pas sinds December probeer ik wat in VBA en snap er nog maar een beetje van. Daarom heb ik dus voor kerst 2 leerboeken gekregen, dus het moet langzaam beter gaan, maar waar ik nu aan werk moet begin januari af en dan heb ik me boeken nog niet uit.

Dan nu de vraag,

Ik heb een tablad en daarin staan in Kollom B 10 dropdown boxes onder elkaar.
Die boxen hebben alle 10 dezelfde waardes alleen naar aanleiding van de gekozen waarde
moet er op die rij weer andere dropboxen verschijnen. Dat statisch maken lukt me wel, maar nu dynamisch zodat de rij verandert naar aanleiding van de keuze in de box in kollom B.

Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd (Daar staan maar 2 boxen in Kollom B, dat moeten er 10 of 12 worden.

Alvast weer bedankt voor de hulp.

PS als het af is zal ik het bestand hier plaatsen voor elke dartliefhebber.

Groeten,
Jacques

Bijlagen

Laatst bewerkt:
2 opmerkingen:

1. Waarom geen datavalidatie in de kolommen?
2. Wat zijn de criteria als er een bepaalde keuze is gemaakt?

Dus stel men kiest voor Team, welke startscore, e.d. moet gehanteerd worden?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hier een (ander) voorbeeld met data validatie zoals ik denk dat jij wilt.

Bijlagen

2 opmerkingen:

1. Waarom geen datavalidatie in de kolommen?
2. Wat zijn de criteria als er een bepaalde keuze is gemaakt?

Dus stel men kiest voor Team, welke startscore, e.d. moet gehanteerd worden?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Omdat ik data validatie nog nooit heb gedaan. Dus probeerde het te doen met wat ik een beetje kan.

Er zij in principe maar 2 verschillende games Tactics en Single (alle andere zijn een afgeleide van single) Maar de begin waarden kunnen veranderen. Je speelt op een avond 10 games, bijvoorbeeld 4 singles, 4 tactics, team game en captainsgame.

Maar elke game kan verschillende start waarde hebben.
Single 1 Start bijvoorbeeld op 501 first to 3 sets en first to 3 legs ( 3 legs winnen is 1 set gewonnen)
Single 2 Kan zijn 701 first to 1 set en first to 5 legs (5 legs winnen is 1 set en in dit geval ook de partij)

Groeten,
Jacques

Hier een (ander) voorbeeld met data validatie zoals ik denk dat jij wilt.

Willem,

Met jouw voorbeeld kom ik een heel eind denk ik.

Maar wel nog een vraag, als ik van leverancier switch blijft de waarde regio staan, dus ik zou een verkeerde combinatie kunnen maken.

Kan je bij selecteren van leverancier bepalen dat regio leeg is of op 0 staat, zodat een keuze verplicht wordt ?

Groeten,
Jacques

Zet achter het blad in de VB editor van het bestandje van @Willem, deze code.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$C$14" Then
Range("E14,G14").ClearContents
End If
If Target.Address = "$E$14" Then
Range("G14").ClearContents
End If
End Sub

Bij een wijziging in cel C14 worden de andere validaties leeg.

Harry,

Subliem :thumb::thumb:

thanks weer

Ik denk dat ik met alle hulp van hierboven er nu wel uitkom, dus zal vraag als opgelost zetten.
Mocht het anders zijn horen jullie me later wel weer :-)

Groeten,
Jacques

Laatst bewerkt:
Maar wel nog een vraag, als ik van leverancier switch blijft de waarde regio staan, dus ik zou een verkeerde combinatie kunnen maken.

Kan je bij selecteren van leverancier bepalen dat regio leeg is of op 0 staat, zodat een keuze verplicht wordt ?

Groeten,
Jacques

Bekijk ook eens wat snb zoal in elkaar steekt om ons van dienst te zijn klik hier voor

Off Topic:

Het wordt de hoogste tijd Daniël. :D:D:D
en nog bedankt voor je mooie mail gistermorgen!

@ Harry , graag gedaan :) , nu duik ik erin , ik volg straks wel via mobile tot rond de middag daarna heb ik vergadering :evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan