• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen samenvoegen en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elodie27

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2017
Hallo allemaal,

ik heb een vraag, weet iemand of er een formule bestaat waarmee ik het volgende kan doen:

Schermopname (97).png

in deze afbeelding staan er codes in kolom A: ik alle getallen in kolom D optellen als de code in kolom A gelijk is.

Ik zou dus graag de rijen kunnen samenvoegen met gelijke code in kolom A en in de samengevoegde rij moet in kolom D de som staan van alle aparte rijen.
Kan iemand mij helpen of bestaat daar geen formule voor en moet ik alles manueel berekenen en samenvoegen?

Vriendelijke groeten,
Elodie

Beste Elodie, als je nu eens een bestandje postte ipv een tekening.

de eerste rijen heb ik dus met de hand iedere de getallen in kolom D opgeteld, erna heb ik alle rijen met dezelfde naam in kolom A verwijderd buiten eentje en in die overgebleven rij voer ik dan de som in in kolom D en zo de hele tijd door...

Is dit het resultaat dat je voor ogen hebt?
In kolom O staan de unieke gegevens uit kolom A en in kolom P het aantal dat deze gegevens voorkomen in kolom A

Bijlagen

@Cobbe neen dat is niet wat ik zoek, wat AlexCEL heeft gedaan komt dichter in de buurt!

@AlexCEL de tekst die in de andere tabellen staat moet ook nog behouden worden, is dat mogelijk?

Dus bv. als je kijkt naar rij 165-rij 168 dan is de code in kolom A voor al deze rijen LIJC19161B/BEIGE

=> deze rijen moeten samengebracht worden tot 1 rij, dus in kolom A staat dan LIJC19161B/BEIGE
in kolom B staat DECO ROUND POT D17 6PC/BOX
in kolom C de som van de waarden van de rijen apart dus in dit geval 36

Kan je mij dan eventueel uitleggen hoe je dat doet? Want ik moet nog enkele van die excell files maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan