• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen samenvoegen met what if formule(?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

HennesJean

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Zie ook bijlage.
In cel a2 moet achter kleur komen alles wat VOOR met +0.0000 staat ingevuld.

Voorbeeld.
In N32 staat +0.0000 achter paars. Nu moet in cel A32 Paars komen te staan, achter kleur. In Q32 staat ook +0.000, nu moet in A32 de term 'roze' achter paars komen te staan in A 32.

Is dit wellicht teveel gevraagd voor Excel?
Ik gebruikBekijk bijlage trss.xlsBekijk bijlage trss.xls MS Excel 2003 met ASAP utilities.

En in cel W32 staat ook +0.0000 achter blauw. Dan moet er zeker blauw komen te staan. Wanneer de +0.0000 geldig is moet Excel zeker raden.
Wat ik wil zeggen is: wat is (zijn) de voorwaarde(n) voor het selecteren van een kleur?

rijen

Per lijn, als er ergens +0.0000 staat, dan moet hetgeen ervoor staat(=dekleur) over worden genomen in het eerste veld, a. Als er meerdere zijn, dan moeten er ook meerdere komen, inderdaad.

IS het zo een beetje duidelijk?

bedoeling

Ha Matjan,

Dat is zeker de bedoeling. Ik moet de tekst natuurlijk nog wel even scheiden met een leesteken, maar dat is het probleem niet.
Zou je mij wellicht kunnen uitleggen hoe je dat hebt aangepakt?

Weet ik het voor de volgende x!

Een leesteken toevoegen maakt het juist moeilijker. Je hebt dan extra voorwaarden waar je rekening mee moet houden. Indien bv in H32 niets staat en in K32 staat wel +0.0000 dan dien je daar weer rekening mee te houden anders komt er bv <,Rood> te staan in plaats van alleen Rood. Maar daar kom je dan wel achter.
V.w.b. deze formule: ik heb voor iedere voorwaarde een ALS-formule gemaakt, die nagaat of in een cel een waarde staat. Is dat niet het geval dan retourneert hij een lege waarde en als het wel waar is dan neemt hij de bijbehorende kleur. de ALS-formules heb ik verbonden met het &-teken. Ik denk dat de formule voor zich spreekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan