rijen selecteren tot aan eerste lege rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

vvanasperen

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Dag mensen,

De titel zegt het eigenlijk al. Ik ben op zoek naar de manier om een excel werkblad die is opgedeeld in een aantal blokken (rijen) met informatie, gescheiden door een lege rij, in afzonderlijke excelbestanden te kopiëren (dus niet in nieuwe werkbladen)... Elk blok rijen heeft één cel (altijd de 1e rij van het betreffende blok in kolom I) met de naam van het betreffende blok. Dit moet telkens de naam zijn van het nieuwe excelbestand.

Wie kan me (op weg) helpen? Alvast enorm bedankt...

Groeten Vincent

Heeft elk blok hetzelfde aantal rijen ? In welke kolom begint het blok ? Hoeveel kolommen heeft elk blok ?
Post een voorbeeldbestandje met enkele blokken want ik heb momenteel meer vragen dan een antwoord voor jou.

Kijk eens in de hulpfunktie van de VBEditor op UsedRange, Currentregion en Areas

@ SNB: Had al een beetje rondgesnuffeld in de helpfunctie, maar ben er nog niet uitgekomen. Ik eens even gaan kijken bij UsedRange, Currentregion en Areas...

En ja, ik heb deze vraag inderdaad ook op worksheet.nl gepost. Ik neem aan dat het geen probleem is om meerdere uitstekende bronnen te bevragen om zo tot een (gezamenlijke) oplossing te komen? Ik ben juist erg blij dat er zoveel diversiteit in expertise beschikbaar is...

@ Warme bakkertje: Hierbij een voorbeeldbestand. De gedefinieerde blokken 1, 2 en 3 zou ik dus graag in een eigen excelbestand met de naam Blok 1, Blok2 en Blok 3 willen hebben. Het probleem is dat de grootte van de blokken per week kan verschillen... De trigger zou dus, denk ik, moeten zijn de lege rijen...

Bovendien had ik een foutief bestand doorgekregen. De eerste rij van elk blok moet namelijk verwijderd worden en je houdt dan telkens 2 lege regels tussen de blokken over... Zoals dus in het voorbeeldbestand...

Ik zou het echt heel fijn vinden als je je licht er, met deze nieuwe info, nog eens over zouden kunnen laten schijnen... Alvast bedankt...

Groeten Vincent

Bijlagen

Neem ook eens de forumregels van de verschillende fora door voordat je een vraag plaatst. En kijk eens hoe er geoordeeld wordt over 'crossposting'.

@ All: Mijn excuses. Ik heb voor deze vraag gebruik gemaakt van crossposting (ik heb de vraag namelijk op deze site én op worksheet.nl gepost).

@ SNB: Ik kende het hele principe van crossposting nog niet, maar ik begrijp het principe en zal dit in het vervolg óf achterwege laten of er in ieder geval duidelijk melding van maken (indien de regels dat toelaten).

Groet Vincent

Mijn vraag is inmiddels op gelost. Iedereen die mee heeft gedacht, bedankt voor de genomen moeite...

De uiteindelijke oplossing vind je hier...
Met dank aan bsalv...

Groet Vincent

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan