• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen Selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renniee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2015
Beste,

Ik zit met een probleem.

Uit een behoorlijk Excel-bestand (7378 rijen) moet ik enkele rijen selecteren, om deze vervolgens te kopiëren naar een ander bestand.
Dit moeten rijen zijn met bepaalde EAN-nummers.

Ten eerste heb ik geprobeerd om dit met behulp van een filter te doen.
In de kolom met de EAN-nummers een filter plaatsen, is echter nutteloos aangezien ik:
- ofwel alsnog in een lijst met 7378 EAN-nummers de benodigde nummers aan moet vinken
- ofwel de functie 'getalfilters' - 'is gelijk aan' moet gebruiken, waar ik de EAN-nummers in moet voeren

Vraag: Kan ik een filter plaatsen in Kolom A van Tabblad 1, en er enkele tientallen waarden uit filteren die staan in Kolom A van Tabblad 2 (A1-A40)?
Ik zou op deze manier de benodigde EAN-nummers in Blad 2 kunnen zetten, en in Blad 1 de betreffende rijen eruit kunnen filteren.

Wat ik ook geprobeerd heb, en wat me uiteindelijk ook gelukt is, is het volgende:
- In tabblad 2 de EAN-nummers gezet waarvan ik de gegevens (uit tabblad 1) nodig heb.
- Vervolgens heb ik de volgende formule in tabblad 2 neergezet: =SOMPRODUCT(('Blad1'!$A$2:$A$9999=Blad2!A1)*RIJ('Blad1'!$A$2:$A$9999))
- Resultaat: een rijtje met de RIJNUMMERS (uit tabblad 1) met de(zelfde) EAN-nummers die ik zoek

Ik zit nu echter met een lijstje rijnummers, en ben als het ware weer terug bij af.
Vraag: is het mogelijk om de rijen met deze rijnummers in tabblad 1 te selecteren?

Mijn voorkeur gaat uit naar deze tweede optie, aangezien ik daar ook kan zien als de EAN-nummers die ik zoek er niet in staan (dan komt er de rijwaarde 0 te staan).

Alvast eeuwige roem voor de held die mij uit de brand helpt!

Met vriendelijke groet,
Rein

Laatst bewerkt:
Als je het rijnummer weet dan kan je met INDEX() de gegevens ophalen. Een voorbeeldje plaatsen werkt over het algemeen wat beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan