• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen toevoegen op basis van waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

skystormer

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Hoi,

Ik ben aan het proberen een bestand te maken waarbij op basis van een waarde bepaald wordt hoeveel rijen worden ingevoegd onder de genoemde waarde.

Werkbestand: Bekijk bijlage Map10.xlsm

Op basis van de waarde in kolom G wil ik regels toevoegen onder de rij waar de waarde in staat.
Dus bij waarde 2 wil ik dat er 1 rij wordt ingevoegd.
Bij waarde 8 dat er 7 rijen worden toegevoegd. Ik heb een aantal mogelijkheden geprobeerd met Visual Basic echter mijn kennis daarin beslaat uit de kennis van het kopieren en plakken uit andere voorbeelden en kijken of ik een aantal gegevens kan aanpassen. In de hoop dat ik resultaat krijg.

Stel ik vul in cel G4 een 2 in, dan wordt rij 5 ingevoegd.
Graag verneem ik of dit mogelijk is.

Dank en groet,

Rob

Dat zijn zo van die dingen die je moet proberen te vermijden.
Als er iets misgaat of je loopt de macro per ongeluk 2 x is uw hele bestand om zeep.
Dan heb je iets aan de hand om die overbodige rijen weer handmatig te verwijderen.

Moet toch anders op te lossen zijn.
Werk bv met een idnummer en voeg de acties gewoon beneden toe.
Met een filter heb je zo ook alle gegevens in zicht.

Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord.
Zat ik ook al aan te denken, dat je per ongeluk 5 in kan tikken maar 2 moest hebben. (of last van het dikke vinger syndroom :) en 56 intikken) Maar al bij neergelegd dat het automatisch weer rijen verwijderen niet hoeft. Ik laat deze voor wat het is. Ik zit nu steeds meer te denken dat het niet praktisch werkt. Voorbeeld stel ik heb 7 acties bij iemand en maak er dan 8 van, zit ik weer met 7 extra regels die ik er uit kan halen.

Bedankt voor je snelle antwoord iig.

Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan