• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen tonen in Tabblad als waarde voorkomt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaba85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2018
Ik wil graag enkele tabbladen automatisch laten vullen.

Er is een lijst met inschrijvingen van deelnemers voor verschillende proeven die vermeld staan over meerdere kolommen.
Nu wil ik per tabblad (proef) een lijst met de deelnemers die zicht voor die proef hebben ingeschreven.

Alleen hun inschrijf nummer hoeft vermeld te worden. De overige info wordt gevuld dmv Vert.zoeken.

Zelf heb ik geen idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen en heb niet veel kaas gegeven van macro's of VB scripts dus alle hulp is welkom.

Zie bijlage als voorbeeld.

Bekijk bijlage Inschrijvingen1.xlsx

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het voorbeeld niet. In de tab Proef 1 staan Jan, Piet en Rien. Alleen Jan heeft bij proef 1 Links staan. Als je het al op verschillende tabjes wil wegschrijven is het dan niet logischer om de tabnamen links, rechts, etc te noemen?

Ik begrijp het voorbeeld niet. In de tab Proef 1 staan Jan, Piet en Rien. Alleen Jan heeft bij proef 1 Links staan. Als je het al op verschillende tabjes wil wegschrijven is het dan niet logischer om de tabnamen links, rechts, etc te noemen?

Ja daar heb je gelijk in. Zo heb ik het het ook in mijn main document. In de bijlage verkeerd ingevoerd ga het gelijk even aanpassen.

Als je iets meer structuur in de data aanbrengt dan kan je het eenvoudig met een draaitabel oplossen.

Bijlagen

Die structuur ga ik helaas niet voor elkaar krijgen. En een draaitabel is ook niet werkbaar voor mijn doeleinden.

Waarom ga je structuur niet voor elkaar krijgen en waarom is een draaitabel niet werkbaar voor je doeleinden. Wat zijn de doeleinden? Alles op verschillende tabjes waar je uiteindelijk niets me kan?

Niet de snelste methode maar probeer het maar eens.
Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Inschrijvingen").Cells(2, 1).CurrentRegion
    For Each sh In Sheets
      If sh.Name <> "Inschrijvingen" Then
        For j = 4 To .Columns.Count
          .AutoFilter j, sh.Name
          .Offset(1).Resize(, 3).Copy sh.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
          .AutoFilter
        Next j
      End If
    Next sh
  End With
End Sub

De gegevens komen uit een online inschrijf formulier en worden in excel geïmporteerd. Voor het overzicht is het handig als elke rij de naam bevat inclusief de proeven waar diegene aan mee doet. (een extra tabblad zou een optie zijn om mogelijk die structuur te maken.)
De bedoeling is om in de tabbladen de score toe te kunnen voegen met de benodigde berekeningen om uiteindelijk tot een nmr 1-2-3 te komen.

Ik ben even aan het kijken hoe ik jou code uitgevoerd krijg :rolleyes:

Inmiddels werkend gekregen (zonder problemen) VB ben ik nog niet in thuis. Maar dit lijkt wel te doen wat ik gevraagd heb.
Nu nog even mee spelen en kijken of ik het kan toepassen op mijn main document.

Helaas voegt het vb script ook op andere tabbladen aanpassingen uit, en in mijn main doc pakt die alleen de eerste 2 regels.

Opgelost
Bleek dat ik For j = X To .Columns.Count op de verkeerde waarde had gezet. (1 te hoog)
Verder doet die nu wat ik voor ogen heb.

Bedankt voor de snelle hulp

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan