• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen tussen tabbladen automatisch kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Helaas weet ik niet zoveel van excel en ik ben hier nu al een paar uur mee bezig onder andere door macro's op te nemen, maar het wil maar niet lukken vandaar dat ik jullie nu om hulp vraag.

De situatie is als volgt.

Ik heb een lijst met klant gegevens en bestelde producten hierbij is ook een regio aanduiding aangegeven bijvoorbeeld A.

Nu is het de bedoeling dat als in een rij in cel 6 (de regio aanduiding) bijvoorbeeld een A voorkomt deze rij in zijn geheel wordt gekopieerd naar een lege rij in tabblad regio A.

En dit wil dus niet lukken. Uiteraard kan ik dit met de hand doen, maar dat kost relatief veel tijd en als het automatisch zou gebeuren is het natuurlijk veel sneller.

Mijn vraag is dan ook hoe kan ik dit automatisch door excel laten doen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en in ieder geval alvast bedankt voor de moeite.

Eenmalig kan makkelijk met het aanwezige filter, filter op regio A, kopieer die 3 rijen en plak in het juiste tabblad. Hetzelfde voor de overige regio's.

Ik neem aan dat je dit vaker/automatisch wilt laten doen. Dan kan je de handelingen b.v. opnemen met de recorder, of wachten op iemand die hier wat VBA code of formules voor jou plaatst.

Ik moet wel zeggen dat ik het nut niet echt zie. Als je het filter gebruikt zie je hetzelfde overzicht als dat je wilt creëren met de regio tabbladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan