• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen uit bron gegevens automatisch verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marnick1805

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2020
Goedemorgen,

Uit de systemen haal ik brongegevens met alle gegevens die maar voorhanden zijn.
Uit dit Exceltablad wil ik graag dat er automatisch rijen verwijderd worden.
Dat zijn de volgende rijen:
Rijen met WCOM (Kolom AB)
Rijen met ZW01, ZW02 en ZC05 (Kolom A)

Met deze nieuwe gegevens wil ik graag draaitabellen maken. Maar dus graag zonder de gegevens die hierboven staat.

Ook wil ik graag dat als er voor volgende maand een nieuw bestand beschikbaar is dat ik alleen de Bron hoef te wijzigen waardoor de verwijzing automatische schakelt.

Wie kan mij helpen?

Bijlagen

Ik heb 3 knoppen voor je gemaakt.

Waarschijnlijk zijn er mensen die dit in 1 macro kunnen maken (ik ben geen vba expert).
Wanneer de nieuwe data wordt overschreven kan je gewoon om en om op de knoppen klikken en je hebt wat je wilt.

Ik hoop dat t voldoende is

Jim

Bijlagen

Bedankt voor de moeite, maar dit is helaas niet exact wat ik zoek.
Als ik de huidige bron verwijder met inhoud wissen en vervolgens van de nieuwe maand de gegevens erin zet en de macro's uitvoer dan verwijderd hij de verkeerde rijen omdat de WCOM, ZC05, ZW01 en ZW02 niet meer op dezelfde plek staan.

Iemand anders nog een idee?

Marnick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan