• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verbergen adhv een selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MBodelier

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2010
Bestand: Bekijk bijlage keuze voorbeeld.xls

Beste helper!

In bijgevoegd voorbeeld bestand is mijn situatie te zien.
Ik heb in cel C2 een keuzelijst staan.
Hieronder zie je 3 categorieen, elk met de woorden in kolom A die ook in C2 geselecteerd kunnen worden.
Nu wil ik graag dat wanneer ik in C2 het woord Nominaal selecteer alleen de rijen met het woord NOMINAAL ervoor zichtbaar blijven, de andere 2 moeten verborgen worden.
En zo natuurlijk ook wanneer de andere woorden geselecteerd zijn.
FYI: Ik werk in Excel 2007.

Dit voorbeeld ga ik met veel meer categorieen uitbreiden in mijn definitieve bestand dus hoop dat dit makkelijk uit te breiden is dan.

Op het forum heb ik gezocht, maar kan niet echt een soortgelijke vraag vinden, ik hoor het graag als er een oplossing is!

Bij voorbaat dank!

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Target.Address = "$J$1" And Target <> "" Then
   Range("A1:A100").AutoFilter Field:=1, Criteria1:=Range("J1").Value & "*"
  Else: ActiveSheet.AutoFilterMode = False
 End If
End Sub

zet de validatie in rij 1 en kijk wat er gebeurd
ik neem aan dat je weet waar je deze code neer moet zetten

pas de range aan Range ("C7:C100")

de ("J1") kun je nu ook veranderen in bijv ("C5")

Laatst bewerkt:
Als ik de code verwerk, ook met aangepaste range en ik kies bij de eerste categorie (Netto-omzet 1) bijvoorbeel NOMINAAL, dan verbergt excel alle rijen binnen de range zonder die gekozen waarde.
Excel moet enkel binnen de categorie de andere rij verbergen.
Als ik bij personeelskosten bijvoorbeeld voor "% VD OMZET" kies, wil ik alleen voor personeelskosten (rij 18:20) de andere rijen (binnen rij 18:20) verbergen.
En zo ook verder voor alle andere categorieen.
hoe los ik dat op?

en als het mogelijk is niet met filters, maar gewoon rijen verbergen.

Dus selecteer ik bij 'Netto-omzet 1' NOMINAAL dan verbergt ie de rij met PROCENTUEEL, maar als ik vervolgens de selectie omdraai moet PROCENTUEEL weer zichtbaar worden en NOMINAAL verborgen worden.
zo ook bij de andere categorieen waarbij je ziet dat er 3 keuze mogelijkheden zijn.

ik hoop dat het mogelijk is!

mij lukt het niet anders dan met een filter alleen heb jij samengevoegde cellen en dan werkt een filter niet goed, tenminste in jou blad zoals jou layout is
dat wil zeggen het filter werkt wel maar laat dan alleen de bovenste rij zien van de samengevoegde cellen.

mischien dat iemand anders jou beter kan helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan