• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verbergen en weer tonen wanneer Ja wordt gekozen in keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

stoeljo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2011
Hallo allemaal,

Ik ben een excel-leek maar ik ben nu bezig met een spreadsheet voor een opdracht voor mijn studie. In het bijgevoegde bestand wil ik graag de rijen met blauwe opmaak verbergen. Wanneer in de rij erboven Ja wordt aangevinkt in de keuzelijst moeten ze tevoorschijn komen. (In B8 ja > rij 9 en 10 worden zichtbaar, in cel b11 ja > rij 12 13 en 14 zichtbaar etc.). Ik kwam al iets tegen over macro's maar zoals gezegd ben ik een leek en weet ik hier helemaal niets van. Ik hoop dat iemand het kan uitleggen.

Kan niet vinden waar ik de bijlage moet toevoegden, dus ik heb hem snel geupload: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NILI6QZGCWPR.xlsx

Alvast bedankt,

Roel

Laatst bewerkt:
Nu is VBA totaal niet mijn "Ding" maar toch een poging gedaan.
Ik heb in het bijgevoegd bestandje de volgende code gezet:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Range("B8").Value = "Nee" Then
        Rows("9:10").Hidden = True
    Else
        Rows("9:10").Hidden = False
End If

If Range("B11").Value = "Nee" Then
        Rows("12:14").Hidden = True
    Else
        Rows("12:14").Hidden = False
End If

If Range("B15").Value = "Nee" Then
        Rows("16:19").Hidden = True
    Else
        Rows("16:19").Hidden = False
End If

End Sub
Vast voor verbetering vatbaar maar het werkt.

Bijlagen

Kijk dat is precies wat ik zocht. Hartstikke bedankt, ik ga eens proberen of ik er nu zelf ook uit kan komen.

Wil je dan, als je geen vragen over dit onderwerp meer hebt, de topic op opgelost/afgehandeld zetten?

Bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan