Rijen verbergen en weergeven bij "ja" of "nee"

Status
Niet open voor verdere reacties.

DagobertBenji

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2016
Berichten
8
Hallo,

hier kan mij vast en zeker iemand helpen. Ik ben namelijk een VBA-Meganoob

ik heb op het invulblad ("input") een dropdown gemaakt met "ja" en "nee".

Op het blad "output" zouden dan bij de keuze "ja" de rijen 18 t/m 24 zichtbaar moeten zijn en bij de keuze "nee" moeten deze rijen verborgen zijn.

Is dat met een dropdown überhaupt mogelijk? Of is het beter als dit per hand word ingevoerd "ja" of "nee"?

Mvg,
Ben
 
Dat kan. En als je een voorbeeld documentje plaatst wordt het nog voor je gemaakt ook ;)
 
Dankje! Dit heeft mij erg geholpen!

Ik heb nog een laatste vraag, is eigenlijk een ander scenario:

Stel ik heb geen dropdown, alleen die 4 rijen waar een risico ingevuld wordt.
In het bestand was er maar een risico, die andere drie rijen bleven leeg.

Kunt U ook nog een VBA voor mij maken voor het volgende:
risico is ingevuld bij input, dan is het bij output zichtbaar

die rijen waar bij input geen risico is ingevuld, moeten dan bij output verborgen zijn.

Hartstikke bedankt!
Mvg.
 
Dat kan met deze achter het blad Output:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    Dim i As Long
    With Sheets("Input")
        For i = 4 To .Cells(.Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
            Rows(i - 1).Hidden = .Cells(i, 2).Value = ""
        Next i
    End With
End Sub
 
Dankje!
Maar ik heb een probleem, want in mijn originele bestand krijg ik het niet gebakken het aan te passen, dat komt omdat ik andere rijen en kolommen gebruik. Bij output ook anders als op het inputblad
Als bijlage het bestandje. Waarschijnlijk lukt het me de volgende keer zelf als ik de VBAs met elkaar vergelijk.
Bekijk bijlage Kopie von Kopie van test-4.xlsm
 
Deze zal dat doen:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    Dim i As Long
    With Sheets("Input")
        For i = 26 To .Cells(.Rows.Count, "G").End(xlUp).Row
            Rows(i + 1).Hidden = .Cells(i, 8).Value = ""
        Next i
    End With
End Sub
 
helaas moet ik nu toch mijn origele bestand bijvoegen.
Ik heb nog een beetje geknutseld en ben in de knoop geraakt met de VBA.

Inputblad:
Hier worden de opdrachten en milestones ingevuld. Indien een cel leeg is, dan moet op het blad output die rij verdwijnen (wat met uw VBA in het test document ook is gelukt), zodat alleen de ingevulde cellen op het blad output zichtbaar zijn.

Als dit is gelukt, dan ben ik met mijn bestand klaar!

Alvast heel erg bedankt!

Bekijk bijlage Test123.xlsm
 

Bijlagen

  • Test123.xlsm
    35,1 KB · Weergaven: 40
  • Test123.xlsm
    35,4 KB · Weergaven: 27
De code die ik in #8 plaatste is voor het document dat je in #7 als bijlage hebt geplaatst.
 
Daar is t ook gelukt en het is ook in het originele bestand gelukt, maar toen heb ik een paar rijen toegevoegd wat de code niet zo leuk vond
 
In uw laatste bestand heeft het helaas de VBA van het blad input buiten werking gesteld.
Dus deze heb ik weggelaten.

Bij "Milestones" lukt het nu en ik heb het deel geschreven, zodat het ook bij "Opdrachten" zou moeten lukken, maar deze werkt helaas niet.

Bekijk bijlage Kopie von Test123-3.xlsm
 
Jet hebt een routine met de naam Worksheet_Activate1() toegevoegd. Dat gaat uiteraard nooit werken. Ik zou zeggen, verdiep je eens in de event procedures van Excel want je wilt iedere keer iets anders of wat extra's en als je niet begrijpt wat er gedaan wordt met dat hele kleine stukje code dat ik voor je maakte wordt het een gebed zonder eind.

Begrijp me goed, ik doe het met plezier, maar het is beter als je zelf begrijpt wat er moet gebeuren.
 
Prima. Laat maar weten of het lukt. Zoniet dan wordt je hier uiteraard wel geholpen. Zelf heb ik er niet eerder dan vanavond tijd voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan