• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verbergen met via VBA-code

Status
Niet open voor verdere reacties.

gGerretje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Hallo forumleden.

Ik wil voor mijn pensioenprogrammaatje (zie ook een eerdere vraag), de mogelijkheid bieden om de kolomkoppen in het Engels weer te geven.
Hiervoor heb ik eerst een macro gemaakt om de bewuste rijen (in het Nederlands) te verbergen, en daarna de macro gebruikt in mijn VBA-code.
Die code roep ik aan met de knoppen op het blad deelnemers

De kolomkoppen in het Engels staan in rij 3 en 4, die in het Nederlands in rij 5 en 6.
Dus als ik Engelse kolomkoppen wil, verberg ik rij 5 en 6. Rij 3 en 4 maak ik dan zichtbaar.
Als ik Nederlands wil, maak ik 5 en 6 zichtbaar en verberg 3 en 4.

Ik heb al geprobeerd via de help functie bij de foutmelding te achterhalen wat er aan de hand kan zijn.
Het enige wat ik kan bedenken is iets met beveiligingsinstellingen.
Maar volgens mij moet het gewoon werken zolang ik deze rijen niet blokkeer en rijen-opmaak toesta.

Volgens mij is het te simpel voor woorden, maar ik zie het niet.

Kan iemand mij verder helpen.

Alvast bedankt,

Groetjes,
Ger

Les 1 in VBA: gebruik geen samengevoegde cellen.
Les 2 in VBA: vermijd select en activate
Les 3 in VBA: maak zoveel mogelijk gebruik van ingebouwde Excel/VBA faciliteiten

Bijlagen

Heren, heren,

Hoeven jullie niet te slapen?
Ik dacht al dat ík een nachtuil was, maar jullie kunnen er ook wat van.

Maar geweldig wat jullie in die late uurtjes nog voor elkaar hebben gekregen.

@snb
Bedankt voor je algemene tips. Je site met VBA-cursus zal mij in de toekomst zeker nog wel van dienst zijn.
Wat je oplossing betreft: ik heb hem helemaal uitgeplozen en weer een en ander bijgeleerd.
Mooie oplossing, die zeker werkt, alleen is de rij in werkelijkheid nog veel langer dan die negen cellen in dit voorbeeld.
Dan werkt een rij met ongeveer 40 celnamen niet meer handig.
Daarbij zullen er ook nog wel eens aanpassingen gebeuren waardoor er rijen tussengevoegd moeten worden.
Wel mooi dat ik dankzij jouw bijdage met één knop genoeg heb.

@ExcelAmateur
Ook bedankt voor je snelle reactie. Code is voor mij iets gemakkelijker te doorgronden omdat het in dezelfde richting zit als mijn eigen poging.
Ik zie dat jij ook die 'select' vermijdt.
Deze oplossing was ik aan het zoeken. Ik kan alle kolomkoppen vullen in Engels en Nederlands en kan naar hartelust aanpassen zonder dat ik me nog om die taal hoef te bekommeren.

Ik ga de twee oplossingen tot een mooi geheel samenvoegen.
Jullie hebben me weer geweldig geholpen.
Nogmaals bedankt

Groetjes,
Ger

Hallo snb,

Ik bedoelde het volgende.
Met jouw oplossing vul ik de kolomkoppen met de VBA code.
Dan heb ik een VBA-code van een aantal regels (meer dan 40 items).
En als ik een kolom ergens invoeg, moet ik die kolomnaam op de juiste plaats in de VBA-code invoegen.

Met de oplossing van ExcelAmateur, verberg ik de "taalrijen" die ik niet nodig heb en blijft mijn VBA-code ongewijzigd.

Hoe kan die eerste oplossing dan handiger zijn?

Groetjes,
Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan