• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen verbergen met voorwaarde in 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lies79

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2012
Hallo iedereen

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik zit met enkele vragen.
Ik wil een rapport (=Excel B) maken, met vanuit een boekhoudpakket een ge�xporteerde balans= aparte Excel A.
Het is de bedoeling dat dit rapport voor elk dossier werkt, dus dat ik het niet elke keer moet aanpassen.
Excel B tabblad spec.bal & spec. resrek (gele tabbladen): In kolom M worden alle bestaande rekeningnummers gezet, dus een volledig algemeen rekeningstelsel.
In Excel A staan enkel de rekeningen met hun saldo die voor dat bepaalde dossier gebruikt worden.
Ik lees via vert.zoeken de bedragen uit Excel A in Excel B via kolom M, het bedrag komt in kolom G, Als het rekeningnummer niet voorkomt in Excel A, dan moet er in Excel B in kolom G een nul komen. In bijlage al een beetje geklungeld, maar er zit een fout in enkele tabbladen, want de Macro's slaan soms de laatste rijen over.

Bekijk bijlage Rapport - MACRO ingesteld.xlsm

Als er dus in kolom G een nul staat, moet deze rij verborgen worden, het is de bedoeling dat ook de rijen met titels verborgen worden als er in het geheel overal nul staat, dus van titel tot totaal. Als er een bedrag staat in kolom G, dan moeten de titels en het totaal wel getoond worden. Er moet ook een tussenlijn tussen 2 gehelen (van titel tot totaal).
Kan iemand mijn Macro verbeteren? Het is de bedoeling dat er slechts op 1 extra pagina de knoppen komen en dat de macro het doet voor alle tabbladen.
Nu mag er slechts in de gele tabbladen iets aangepast worden, maar het is de bedoeling dat alles geblokkeerd wordt en dat er slechts nagekeken moet worden. Dit is natuurlijk niet ideaal, want het kan natuurlijk altijd zijn dat er in een dossier toch een rekening aangemaakt wordt. In een volgend stadium is het dan de bedoeling dat deze rekening automatisch in Excel B wordt bijgezet bij de juiste onderverdeling. Maar als dit al werkt, maak ik wel een nieuwe topic aan.

Dan mijn 2e vraag, als ik de rijen verberg, kan het zijn dat een geheel (van titel tot totaal) gesplitst wordt over 2 pagina's, is het mogelijk om met een macro te bepalen dat dus een reeks bij elkaar hoort en dus het pagina einde boven het titeltje moet komen?

Alvast bedankt om me te helpen. Ik zou het ook op prijs stellen als er commentaar bij de macro's staat, zodat ik exact weet wat er gebeurd?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Zie andere vragen die ik heb gesteld.
Hier heb ik geen antwoord op gekregen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan