• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verbergen of zichtbaar maken afhankelijk van waarde in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

balosa

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
ik heb een kasboekje in excel hij werkt op zich goed, maar ik zou graag de lege rijen (rijen zonder mutaties) automatisch willen laten verbergen, mocht er na een import actie wel mutaties voorkomen dan moet de rij automatisch weer zichtbaar worden en in het overzicht getoond worden

de zoekfunctie heeft mij geen resultaten opgeleverd dus ik hoop dat iemand mij kan helpen of wat tips kan geven

alvast bedankt

Bijlagen

Beste balosa ;)

Verbergen van rijen waar niks in staat, dat gaat wel lukken met VBA code maar hoe wil je ze terug zichtbaar maken als je er niks kan intypen ???

U schrijft:

"ik wil de rijen zonder mutaties (dus rij 5 en r 11) automatisch laten verbergen, mocht er toch een bedrag inkomen dan moet hij ook weer automatisch zichtbaar worden"

Groetjes Danny. :thumb:

dit is slechts 1 tabblad van het bestand, er is ook een blad IMPORT die de .CSV van mijn bank inleest en alles bij de juiste post plaatst en optelt, dus de automatische import bij het openen van het bestand vult vanzelf de bedragen in

Code:
With sheets(1).columns(1)
  .specialcells(xlcelltypeconstants).entirerow.hidden =false
  .specialcells(xlcelltypeblanks).entirerow.hidden =true
End with

Code:
With sheets(1).columns(1)
  .specialcells(xlcelltypeconstants).entirerow.hidden =false
  .specialcells(xlcelltypeblanks).entirerow.hidden =true
End with

deze code werkt helaas niet, als er een formule in de cel staat dan ziet hij hem niet als "blank"

Beste balosa ;)

Heb je het bestandje van HSV al eens gecontroleerd ?

Beste balosa ;)

Heb je het bestandje van HSV al eens gecontroleerd ?

jazeker, en die werkt op zich goed, ik had het alleen via een VBA code willen hebben als dat mogelijk was, maar daar heb ikzelf helaas onvoldoende kennis van, ik zal de manier van HSV eens verwerken in me complete bestand en kijken hoe dat bevalt

allemaal bedankt voor de hulp !

jazeker, en die werkt op zich goed, ik had het alleen via een VBA code willen hebben als dat mogelijk was, maar daar heb ikzelf helaas onvoldoende kennis van,

De code van snb werkt mits een kleine aanpassing , het is een beetje de bedoeling dat de TS de code naar zijn eigen wens aanpast , zo kan die der ook wat van opsteken .
In bijlage de code van snb aangepast aan de vraag van TS

Bijlagen

jazeker, en die werkt op zich goed, ik had het alleen via een VBA code willen hebben als dat mogelijk was, maar daar heb ikzelf helaas onvoldoende kennis van, ik zal de manier van HSV eens verwerken in me complete bestand en kijken hoe dat bevalt

Volgens mij werkt mijn manier via VBA als je op de knoppen "rijen verbergen" & rijen zichtbaar maken" klikt, (druk Alt+F11 en zie de code).
Of doe je het via de filterknop misschien?

de manier van HSV werkt het beste voor mij, omdat de vba code van snb cellen met een formule erin niet als "blank" ziet en dus dan ook gewoon laat staan in het overzicht

ik ben weer een beetje wijzer geworden, iedereen bedankt !

Dan is er nog een toepassing nl
Code:
.SpecialCells(xlCellTypeFormulas).EntireRow.Hidden = True
.SpecialCells(xlCellTypeFormulas).EntireRow.Hidden = False
deze ziet de formules wel

nu doet hij het precies zoals ik wilde (gekoppeld aan Private Sub Worksheet_Activate() en Private Sub Worksheet_Deactivate() ), bedankt !!

Belangrijker is dat je begrijpt waardoor/waarom.

ik begrijp wel hoe het werkt nu, maar ik zou er zelf niet achter gekomen zijn, ik kan wel een beetje met formule's goochelen, maar van VBA heb ik niet veel kaas gegeten

Daar valt wat aan te doen (vraag Trucker10 maar eens).

Daar valt wat aan te doen (vraag Trucker10 maar eens).

Veel kilometers rijden en naar de code's van snb ( correctie ook Wigi , Warme bakkertje en andere gerenommeerde posters ) kijken :thumb: en af en toe een poging doen en hopen dat ze deze nadien verbeteren als ik er goed naast zit

Laatst bewerkt:
van afkijken kan je inderdaad veel leren :thumb:

maar voor huis-tuin-en-keuken-gebruikers is het veel abracadabra soms, een afgekeken code toepassen is één verhaal maar een code maken waarvan je het bestaan nog niet eens afweet is een heel ander verhaal, ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben nu

van afkijken kan je inderdaad veel leren :thumb:

maar voor huis-tuin-en-keuken-gebruikers is het veel abracadabra soms, een afgekeken code toepassen is één verhaal maar een code maken waarvan je het bestaan nog niet eens afweet is een heel ander verhaal, ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben nu

Het bestaan van een deel van de code was me al bekend daar ik deze in mijn opmaak ( facturatie ) in gebruik heb enkel om de xlCellTypeBlanks te verbergen
Code:
Sub Verbergen()
    [ingave!C2:C1000].SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Hidden = True
End Sub
Sub Zichtbaar()
    [ingave!C2:C1000].SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Hidden = False
End Sub
En op de 10 maand dat ik met excel bezig ben met behulp van het forum en handboeken vba ben ik al een einde verder gekomen , ik weet ondertussen al van het bestaan van ..........

ik gebruik Excel al jaren, maar met VBA ben ik nog maar net mee begonnen, ik zal dan ook graag gebruik maken van de al aanwezige kennis op dit forum!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan