• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen verbergen onder voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

johanrr

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Hallo Forumleden,

Wie kan mij helpen met onderstaande. Ik kan wel redelijk overweg met Excel, echter ben een leek in VBA/Macro's. Ik kan me erin verdiepen, maar dan ben ik 1/2 jaar verder en mogelijk kan een slim iemand van jullie dit tussen de soep en aardappels oplossen.

Ik heb er even standaard data in gezet omdat het gekoppelde data zijn. Het is een offerte waarbij de calculatie onder zit. Ik wil echter de calculatie niet doorsturen naar de klant, alleen de "omschrijving artikel" rij en de "materiaal rij". Het bestaat uit vele onderliggende velden en onderdelen, anders had ik het wel handmatig gedaan.

Wie kan er een macro opzetten om onderstaande rijen te verbergen in excel:
-of alle rijen met de groene punt (is een bepaald jpg bestandje) te verbergen
-of alle rijen waar bv het woord of deel van het woord "bewerking" en "behandeling" in zit
en dan bv van rij 150 tot en met 500.

Voor wie is dit gesneden koek?

Groetjes Johan

Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd kan ik uit jouw voorbeeld niet uitmaken wat er nu verborgen moet worden.
Groen punt ?? "Behandeling" of "Bewerking" ?? De rijen 150 tot 500 dat is duidelijk, maar de rest ??

Rijen verbergen

Hallo Rudi,

Ik had dan graag de hele rij verborgen, omdat in de hele rij dan informatie staat over de calculatie.

Dus de groen punt en alles wat erachter staat moet verborgen worden, zodat ik alleen de informatie van het artikel en materiaal kan laten zien.

Mvg
Johan

Laatst bewerkt:
Of je hebt het foute bestand gestuurd of er is iets anders(ernstiger :)) aan de hand.

Maar ik snap niet wat je nu wil bereiken;

cOBBE

Rijen verbergen

Bekijk bijlage verbergen van rijen.xlsxHallo Cobbe,

Je hebt helemaal gelijk, ik heb het foute bestand erbij gezet, ik zit nu niet achter de computer waar dit op staat, ik zal het goede erbij gaan zetten. Sorry voor de onduidelijkheid, en bedankt voor je opmerkzaamheid.

Hierbij het juiste bestand !!!!!!!!!!!!

Groet Johan

Laatst bewerkt:
Met die bolletjes in uw kolom daar kan ik niet veel mee. Of ze moeten gelinkt worden aan een cel.
Ik heb achter die bolletjes een x gezet en daarop getest.

Kijk maar of het goed is.

Cobbe

Bijlagen

tav Cobbe

Beste Cobbe,

dit lijkt er al op, alleen komt de groen punt uit een calculatieprogramma, en daar kan ik geen x van maken.

Kan dit ook door te sorteren op woord of deel van een woord, dus als er bv behandeling of bewerking in staat, dat deze dan verborgen worden? Ik weet niet of dat mogelijk is. Wil je in de macro ook in een paar steekwoorden erbij zetten wat de commando's doen, dan kan ik tenminste dit proberen te begrijpen.

Bedankt.
Johan

Is dit dan wel goed?

Code:
Sub verbergen()
' Alle rijen van het bereik aflopen
  For Each c In Range("$B$2:$B$" & Range("B65500").End(xlUp).Row)
' Checken of de woorden 'behandeling" of 'bewerking' aanwezig zijn in kolom B
            If InStr(1, c.Text, "behandeling", 1)  Or InStr(1, c.Text, "bewerking", 1) Then
' Als WAAR dan rij verbergen
       Rows(c.Row).Hidden = True
' Einde vraag
 End If
' Volgende rij
Next
' Einde macro
End Sub

Sub tonen()
' Alle verborgen rijen terug zichtbaar maken
         Range("A:A").Rows.Hidden = False
End Sub
Nog vragen? Steeds bereid.

Succes, Cobbe

Laatst bewerkt:
Super Cobbe

Goedeavond Cobbe,

Het werkt perfect wat je gemaakt hebt. Bedankt ook voor de extra regels zodat ik weet wat er gebeurt in de Macro.:thumb:

Nogmaals super gemaakt.

Groeten
Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan