• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen verbergen (op andere tabblad)

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillemExcel

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2016
Beste allemaal,

Jullie hebben me al eens geholpen met een macro om rijen de laten verbergen als er ergens een getal ingevoerd wordt. Zo kan er in het bestand in de gele cel bijvoorbeeld "10" ingevoerd worden en dan verbergen de rijen 31 t/m 50.
Nu zou ik ook graag willen dat als ik daar bijvoorbeeld 10 invul dat in het tabblad '6c. Indiv. Exploitatiebijdrage' de rijen 23 t/m 42 worden verborgen.
Ik heb al een beetje gepuzzeld, want het zou niet moeilijk moeten zijn, maar ik weet niet goed hoe ik naar het andere tabblad verwijs met de macro.

Zou heel fijn zijn als iemand mij kan helpen!

Groeten,
Willem

Bekijk bijlage Rijen verbergen (2e tabblad).xlsx

Deze achter het eerste tabblad. Eventueel combineren met bestaande code:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Dim i As Integer
    If Target.Address = "$G$17" And Target.Count = 1 And Target.Value > 0 And Target.Value < 31 Then
        With Sheets("6c. Indiv. Exploitatiebijdrage")
            .Rows("13:42").Hidden = True
            For i = 13 To 13 + Target.Value - 1
                .Rows(i).Hidden = False
            Next i
        End With
    End If
End Sub

Dank jullie wel.
Edmoor, jouw code werkt bij mij helaas niet. Weet niet waar dat aan ligt. Ik zal de code van Edmoor gebruiken.

Groeten,
Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan