• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen verbergen (speciaal voor eric)

• Onderwerp starter Onderwerp starter jebo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jebo

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2005
Ik kreeg van eric het bestand voorraadadm.zip (bijgevoegd).
Hierin waren rijen verborgen, die ik met een + teken weer kan zichtbaar maken. (Klik op de knop "totaal per artikel")
Hoe doe ik dat; ik wil dit nl ook in een ander bestand toepassen.

Laatst bewerkt:
Via het menu Data - Subtotalen. Je gaat dan de kolom moeten selecteren volgens de welke je wilt groeperen (artikel, persoon die het behandelde,...), welke berekening je wilt toepassen (som, gemiddelde, aantal,...) en in welke kolom(men) je de berekening wilt plaatsen.

Belangrijke opmerking: sorteer altijd je tabel volgens de kolom waarvoor je subtotalen wil maken. Bvb: je wilt per product het totaal weten, sorteer dan eerst de tabel volgens de product-kolom alvorens subtotalen toe te passen.

ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel: ik wil nl rijen laten verdwijnen en mbv. het + teken weer zichtbaar maken.

Rijen of kolommen selecteren, rechter klik, verbergen.

Zichtbaar maken?
Plaats de + vlak tegen de lijn van een cel, zodat je een dubbel streepje in de + krijgt.
Meestal aanwijzen na de laatste cel.

Dus als je kolom e/f/g verbergt, dan vlak na kolom d aanwijzen. Preciesiwerk! Je krijgt eerst een enkele dunne +, en vlak ernaast een + met dubbele lijn vertikaal.
Nu slepen naar rechts en je kolom is weer terug.
Herhaal dit voor elke vogende kolom die weer zichtbaar moet worden.

Onzichtbare koommen met veel formules blijven gewoon hun werk doen.
Je werkblad wordt wel veel overzichtelijker.

Geplaatst door jebo
ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel: ik wil nl rijen laten verdwijnen en mbv. het + teken weer zichtbaar maken.

Mja, de subtotalen-optie is volledig automatisch. En zo is het gedaan in het document dat je als bijlage meegegeven hebt.
Wil je echter manueel groeperen, selecteer dan de lijnen en kies in het Data-menu voor 'Group and Outline' (sorry, 'k heb geen NL-versie). Vervolgens kies je voor 'Group'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan